Nicușor Dan vrea repararea planșeului de la Piața Unirii fără ca traficul să se întrerupă
Primarul general Nicușor Dan a explicat într-un interviu pentru Digi 24 că este esențial să înțelegem ce se află în Piața Unirii, subliniind că unii oameni cred în mod eronat că întreaga piață va fi demolată. El a amintit de vechiul curs al Dâmboviței, înainte de a fi acoperit în anii ’30, menționând că acesta are aceeași lățime ca în zonele din amonte și aval de Piața Unirii.
Deasupra râului se află un planșeu care este fisurat și necesită consolidare, însă edilul consideră că ar trebui înlocuit complet, nu doar reparat. El a adăugat că mare parte din lucrări se vor desfășura în Parcul Unirii, fără a afecta traficul, cu excepția intersecției cu Bulevardul Unirii, în direcția Piața Alba Iulia. O dificultate va apărea în timpul lucrărilor la podul din fața Hanului lui Manuc.
Pe de altă parte, a menţionat că are o „diferenţă de opinie” cu primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, în ce priveşte necesitatea modernizării şi întreruperii circulaţiei prin pasajul de la Unirii.
„Aici avem o diferenţă de opinie cu primarul Sectorului 4. El ar vrea să modernizeze şi pasajul, că acolo e marea durere, dacă se interzice circulaţia prin pasaj, pentru că este tot relaţia nord-sud.
Pentru că, spre deosebire de cealaltă parte din acest capac, care a fost pus în anii ’30, baza pasajului nord-sud este din anii ’80 şi el nu este aşa de afectat cum este cel din anii ’30. Eu nu vreau să întrerupem circulaţia pe pasajul din Piaţa Unirii”, a spus Nicuşor Dan.
Traficul, o problemă în București
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a vorbit, joi seară, despre soluțiile pentru traficul din București. El a explicat că vor fi 15 șantiere în Capitală și, în contextul începerii școlii, există riscul ca traficul să fie ceva mai aglomerat.
Nicușor Dan a comentat despre traficul din București în condițiile în care luni școala, iar Capitala are multe artere în lucru. Primarul general spune că sunt lucrări relativ disparate, care nu afectează major traficul.
„O să fie o afectare de trafic în momentul în care o să dăm drumul la reparația liniilor de tramvai, o să fie 15 șantiere și ele vor fi în Mihalache, de exemplu, deci ele vor afecta în mod evident traficul.
După aceste lucrări de la metrou o să ne întoarcem în traficul pe care îl cunoaște, plus metroul din din zona de nord”, spune Nicușor Dan.
Dan a declarat că traficul vine din dezvoltarea urbană haotică timp de 20 de ani a Bucureștiului. Edilul spune că unul dintre lucrurile bune pe care le-a realizat este faptul că, deși ar fi putut fi mai rău după patru ani, situația a rămas relativ constantă.
El a menționat că, datorită lucrărilor precum modernizarea a 50 de kilometri de linie de tramvai, inclusiv linia care va traversa Piața Unirii pentru a conecta anumite diagonale, vor fi aduse 250 de tramvaie și troleibuze noi.
În plus, va fi implementată semaforizarea inteligentă pe termen de 2-3 ani, iar deși autostrada de centură nu va fi realizată de ei, aceasta va fi foarte utilă pentru București. Nicușor Dan a subliniat că aceasta este soluția adoptată de orașele occidentale de 40-50 de ani și că este mulțumit de creșterea numărului de călători.