Aproape jumătate dintre români - 45% - consideră că schimbările care s-au petrecut în ultimul timp în materie de programe la TVR merg într-o direcţie bună, aproape dublu faţă de cei care consideră că merg într-o direcţie greşită (24%), arată studiului sociologic organizat de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS), în luna octombrie, la nivel naţional.
Programele de ştiri ale TVR conduc topul despre obiectivitate (66%), imparţialitate (53%) şi respectă agenda cetăţeanului (71%). Din acelaşi studiu, reiese că 65% dintre români au încredere în Televiziunea Română, iar pentru 55% dintre ei TVR corespunde cel mai bine ideii de televiziune publică.
Acest studiu sociologic face parte dintr-o serie de consultări demarate de TVR în această toamnă, atât pe plan extern, cât şi pe plan intern, pe toate palierele de management şi execuţie. De asemenea, stau la baza proiectului TVR de reformulare a misiunii sale publice.
Proiectul a demarat în septembrie, în parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) – organizaţie non-guvernamentală care acţionează pentru păstrarea standardelor jurnalistice. Finalitatea proiectului va consta în elaborarea unei Carte TVR (2012), un comprehensiv document de poziţie care va stabili în detaliu modul de operare al instituţiei şi valorile sale fundamentale.
"Unul dintre obiectivele actualului management a fost, de la bun început, recâştigarea reputaţiei şi creşterea gradului de încredere din partea publicului," declară Alexandru Lăzescu, Preşedinte-Director General al TVR. "Am constatat – empiric în prima fază, apoi, în urma unui sondaj la nivel naţional, în cea de-a doua – faptul că românii au încredere în TVR. Vom construi pe acest fundament al încrederii şi ne propunem ca, odată cu definirea şi comunicarea explicită a valorilor şi a misiunii TVR, plătitorii de taxă tv, pe de o parte şi angajaţii TVR, pe de altă parte, să se regăsească şi mai mult în ceea ce Televiziunea Română oferă publicului".
Sondajul de opinie a fost realizat de CURS, la solicitarea TVR, în luna octombrie, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional: 1.102 respondenţi cu vârste de 18 ani şi peste, marjă de eroare ±3%.