“Marile magazine au adus comerțul modern în România, oferind consumatorilor o nouă calitate a actului de cumpărare. Hypermarketurike reprezintă un vector de progres pentru multe comunități, prin contribuțiile la bugetele acestora, prin faptul că tot mai mulți producători locali le devin parteneri comerciali, dar și prin locurile de muncă pe care se bazează multe dintre familiile care au ales să rămână în țară”, spune George Badescu, numit recent director executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR).
Potrivit unui studiu GfK, afacerile din retail vor creşte cu 7% în 2016, în România, peste media europeană de 1%. În România, puterea de cumpărare este printre cele mai mici din Europa, iar situaţia este similară celei din fostele ţări sovietice, Bulgaria, Serbia, Bosnia – Herţegovina, Macedonia şi Albania.
Regiunile ţării unde puterea de cumpărare înregistrează un mic salt faţă de restul zonelor sunt: Bucureşti şi judeţele Timiş şi Cluj, conform studiului GfK privind scena de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluţii şi prognoze pentru 2016.