„Mi-am propus să iau la pas fiecare şantier în parte. (…). Principala problemă este autorizarea lucrărilor de construcţii, scoaterea terenurilor (pe care urmează să treacă autostrăzile) din circuitul agricol sau din circuitul forestier, modalitatea de concepere a proiectelor, se pleacă de la studiu, nu de la proiect, adică îi e favorabil constructorului, nu beneficiarului”, a explicat Homor, citat de Adevărul. Referitor la autostrada demolată, Șeful CNADNR a explicat că poate să fie deschisă traficului în luna septembrie, dacă nu sunt contestaţii.
“Analizăm şi varianta de reparare cu forţe proprii, pe banii constructorului, pentru că acesta are depuse nişte garanţii pe care noi putem să le executăm. (…). Nu sunt genul să dau kilometri. Cei 90 anunţaţi este posibil să fie şi mai mulţi, dar şi mai puţini. (…). Proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov poate merge în paralel cu Piteşti-Sibiu, nu ar fi o problemă. Licitaţia pentru lotul 1, cum ştiţi, a fost anulată. Tot aşa şi la 3-4. La lotul 5 sunt 10 ofertanţi, sperăm să-i selectăm cât mai curând”, a declarat directorul general al CNADNR. Acesta a anunțat că de la 1 februarie au demarat lucrările pentru finalizarea porțiunii de autosradă Bucureşti-Moara Vlăsiei.
“Cu opt luni garanţie, ar putea fi funcţional în 18 luni. Va intra în Bucureşti pe la Mobexpert, acolo va fi descărcarea, cu un sens giratoriu mare. Proiectanţii au luat în calcul toate variantele, sunt sigur că aceasta este cea mai bună. Auosrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni este doar o linie pe hartă. Implementarea unui astfel de proiect durează, cum am spus, 6-8 ani”, a precizat Homor.