Modalitatea prin care românii pot avea facturi mai mici la energie. Vestea venită de la directorul Enel

Marius Chiriac, director general la Enel, a venit cu mai multe informații importante pentru clienții companiei, pe fondul numărului tot mai mare de români care au primit facturi mult mai mari la energie electrică.

Într-o intervenție la TV, în cadrul emisiunii „Punctul de întâlnire”, Marius Chiriac a precizat că facturile unora dintre clienți erau ridicate deoarece aceștia nu și-au citit lunar indexul.

De asemenea, acesta a mai precizat că de la data de 1 aprilie 2022 și până la data de 1 septembrie 2022 au existat 14 modificări legislative care și-au lăsat și ele amprenta asupra facturilor clienților Enel.

„Într-adevăr, în ultima perioadă am avut mai multe facturi expuse în spaţiul public. Ceea ce vreau să vă asigur este că am interacţionat cu clienţii, am verificat facturile respective, le-am explicat clienţilor de unde vine această creştere şi cred că explicaţiile noastre au fost înţelese. Într-adevăr, pe parcursul ultimului an au fost câteva modificări succesive ale legislaţiei.

Am avut o primă schemă de subvenţionare până la sfârşitul lunii martie, în care toţi clienţii casnici au beneficiat de plafonare. Ulterior, de la data de 1 aprilie legislaţia s-a schimbat, în sensul în care o categorie relevantă de clienţi şi anume cei care au consumat în anul 2021. Aşa s-a făcut încadrarea, conform reglementării”, spune acesta.

Clienții cu peste 300 kwh/lună au fost repartizați la o categorie specială

Directorul de la Enel mai spune că acei clienți care au avut peste 300 kwh/lună au fost repartizați la o categorie specială, ei fiind facturați după o altă formulă al costului.

„Clienţii ce au consumat peste 300 kwh/lună au intrat pe o categorie specială, fiind facturaţi după o formulă legată de costul mediu de achiziţie al furnizorului de energie. Acest lucru a condus pentru această categorie de clienţi ce nu beneficiază de plafonare, la o creştere semnificativă a nivelului facturii.

Ulterior, în data de 14 iulie, odată cu legea de aprobare a ordonanţei 27, a mai venit o modificare. Aici trebuie să înţelegeţi că pe parcursul ultimelor zece luni, furnizorii au avut de gestionat nu mai puţin de 14 schimbări ale legislaţiei, iar jumătate din ele au avut şi un impact relevant în sistemele de facturare. Acest lucru a pus o presiune fantastică asupra implementărilor în sistem. Odată cu data de 14 iulie a venit o altă schimbare, în sensul în care, de data aceasta legiuitorul a schimbat formula, alegând ca formulă de calcul, minimul dintre preţul contractual şi costul mediu al furnizorului, lucru care a generat o modificare suplimentară”, mai spune acesta.

Ce se întâmplă cu cei care consumă mai mult de 255 kwh/lună

Marius Chiriac a mai spus la Antena 3 că persoanele care consumă lunar mai mult de 255 kwh vor plăti fie un preț bazat pe costul mediu al furnizorului sau unul bazat pe contract.

„Începând cu data de 1 septembrie, o altă schimbare va fi aplicabilă, inclusiv unei categorii mai mici de consum. Începând cu data de 1 septembrie este important să ştim că toţi clienţii ce au un consum de peste 255 kwh/lună vor plăti un preţ ce va fi bazat pe costul mediu al furnizorului sau preţul de contract”, a mai spus acesta la Antena 3.