Elena Petraşcu şi-a prezentat, astăzi, demisia din funcţia de Director General al Poştei Române, în faţa membrilor Consiliului de Administraţie al companiei.
Începând cu luna octombrie a anului 2017 am acceptat să preiau atribuţiile funcţiei de Director General al Companiei Naţionale Poşta Română. Încă de la început am precizat că voi ocupa această funcţie cu titlul interimar. Astăzi, a sosit momentul să îmi iau rămas bun de la o echipă în care am foarte multă încredere, o echipă cu care am reparat, am construit şi am dezvoltat această companie.
Dacă ar fi să aleg două cuvinte care să rezume ceea ce am făcut, împreună, pentru companie, în aceste 4 luni, acestea ar fi transparenţă şi responsabilitate. Îmi place să cred că am dezvoltat o relaţie corectă şi deschisă, atât cu reprezentanţii mass-media, cât şi cu partenerii, clienţii şi angajaţii Poştei Române. Am dat dovadă de transparenţă şi deschidere. Pentru a aduce un argument concludent acestui mod de a lucra, vă punem la dispoziţie un raport al activităţii Poştei Române din aceste 4 luni. Aici veţi găsi o analiză obiectivă şi transparentă a lucrurilor care nu au mers cum trebuie în Poşta Română. Noi am încercat să reparăm cât mai multe dintre problemele lăsate moştenire, de ani de zile, în companie. În timpul scurt pe care l-am avut la dispoziţie am reuşit să dăm semnalul revitalizării companiei, prin măsuri concrete şi, îndrăznesc să spun, eficiente.
La plecarea mea din companie, ţin să precizez că Poşta Română este solvabilă, stabilă, cu perspective din ce în ce mai conturate pentru dezvoltare. Indicatorii economici sunt pozitivi. Vă dau câteva exemple: am stins datoriile către 15 parteneri pe partea de cash-collection. Am efectuat plăţi de 580.386.142 lei, în ultimele 4 luni (fără a contabiliza pensiile şi salariile angajaţilor). Toate aceste plăţi se concretizează într-o datorie exponenţial mai mică faţă de bugetul statului. De la 188.725.743 lei, în octombrie 2017, am scăzut la 95.433.511 lei, în prezent. Aproape 50% din datoria companiei către ANAF este plătită, iar taxele curente au fost achitate complet, lună de lună.
Pe partea de cash-collection, fără a socoti datoria către grupul Telekom, Poşta Română are plăţi restante de numai 119.727 lei. Luaţi, vă rog, în considerare că acelaşi grup de datorii totaliza în luna octombrie 2017 peste 34.000.000 lei. Plăţile s-au efectuat în condiţiile în care s-au achitat toate salariile la timp, fără nici un fel de scădere, dimpotrivă, cu reîntregiri de norme în reţea şi cu creşteri ale brutului. Mai mult decât atât, în aceste ultime 4 luni, compania şi-a derulat planul de investiţii, achiziţionând atât linii tehnologice la Fabrica de Timbre, cât şi autovehicule. Am răspuns nevoilor din reţea. Găsiţi, vă rog, în raport situaţia concretă şi completă a achiziţiilor companiei.
Cred că mesajul principal care se desprinde după aceste 4 luni de activitate intensă este că DA, se poate! Se poate ca Poşta Română să îşi recâştige poziţia pe piaţă. Se poate să redevină o companie credibilă şi respectată. Drumul pe care a pornit Poşta Română, în acest scurt interval de timp, trebuie să continue, pe termen lung. Sunt convinsă că echipa care este, în acest moment, responsabilă de coordonarea companiei va produce, în continuare, schimbări pozitive, de substanţă la Poşta Română.
Am încercat să ţinem la curent opinia publică, angajaţii şi clienţii noştri cu toate schimbările la care am lucrat. Pornind de la modernizarea normelor vechi, de peste 40 de ani, şi până la dezvoltarea de noi servicii, inclusiv on-line, avem exemple suficiente care ne arată, fără urmă de îndoială, că Poşta Română poate merge mai bine. Din nou, recurg la un argument concludent. Media veniturilor pe ultimele luni a crescut cu 20 de puncte procentuale. Cuantificăm această creştere la aproximativ 17.000.000 de lei, lunar, în plus, în visteria companiei. Repet, asta în condiţiile în care am efectuat plăţi restante către parteneri şi către bugetul statului.
Poate cel mai important eveniment din aceste luni este, însă, demararea procedurii de capitalizare a companiei. Apreciez deosebit de mult relaţia pe care Poşta Română a dezvoltat-o cu acţionarul său principal. Capitalizarea cu 170.000.000 de lei a companiei poate reprezenta un moment zero care, cumulat cu ce s-a făcut, în ultima perioadă, determină, ireversibil, revitalizarea Poştei Române.
Închei prin a transmite mulţumiri şi mesaje de apreciere echipei de management cu care am colaborat, angajaţilor Poştei Române, care depun eforturi constante pentru a menţine această companie performantă, clienţilor care au încredere şi investesc în noi şi, nu în ultimul rând, tuturor partenerilor noştri.