Despre piața în care activează, el crede că este dinamică, în continuă schimbare și cu multe surprize, mai mult sau mai puțin plăcute, care nu te prind de fiecare dată bine pregătit. „Sănătatea nu pare a fi o prioritate în România, lucru pe care îl arată foarte clar și statisticile europene”, spune Adrian Grecu. Întrebat în ce țară există un sistem ideal de sănătate, zâmbește și recunoaște că nu există unul. „Se tot discută că cel olandez e bun. Și despre cel din Singapore la fel. Dar nu s-a inventat încă sistemul ideal. Cu toții au problemele lor, mai mici sau mai mari. Însă, inspirându-ne din modelele de succes din alte țări, aducând profesioniști în domeniu și atrăgând investiții mai mari în sănătate, încercând să avem un sistem cât mai predictibil și transparent, vom putea vorbi la un moment dat despre un sistem sănătos în România care să atragă investitori”, explică directorul general al Mylan România.
Printre problemele cu care se confruntă românii, el menționează că, în clipa de față, asigurările private de sănătate nu s-au dezvoltat foarte mult și este loc de mai bine. „Ar trebui să conștientizăm că suntem în competiție cu alte țări. Din punct de vedere al resurselor umane suntem foarte competitivi. Iar străinii ne văd potențialul. Însă, o schimbare de legislație ar putea afecta businessul unui investitor străin prezent pe piața medicală de la noi. Ceea ce nu ne mai face atât de atractivi”, a mai spus el. Cea mai dificilă perioadă pentru Adrian Grecu, privind parcursul său profesional, a fost în 2015 când prețurile la medicamente s-au redus substanțial. Acest lucru a pus presiune pe întreaga piață și a riscat stabilitatea mai multor organizații. Din fericire, lucrurile și-au revenit la normal, iar compania, prezentă de doi ani pe piața românească, a raportat anul trecut vâznări de 160 de milioane de ei, propunându-și creșteri de circa 2% până la finele anului.
3 lecții pe care le-a învățat Adrian Grecu la Mylan
1. Trebuie să fii flexibil și adaptabil. Piața din România nu este pentru cei slabi de inimă și vei primi atât vești bune, cât și vești mai puțin bune.
2. În orice tip de mediu, câtă vreme organizația are valori fundamentale, poate supraviețui.
3. Pentru mine, din poziția de lider, mi se pare că atât timp cât oferi autonomie angajaților și le oferi putere, organizația va ajunge de succes.
Ce carte de business recomandă Adrian Grecu
Multipliers – Liz Weiseman
– „Este una dintre cele mai bune cărți de leadership și arată cum un lider, poate dezvolta alți lideri. Auzim mereu: Obama a făcut următorul lucru sau Putin a făcut următorul lucru. Însă în spatele lor sunt mereu alți și alți lideri. Cartea arată tocmai cum, acolo unde există un lider excelent, caută să fie multiplicat, să îi învețe și pe ceilalți tainele leadershipulu”, apreciază el.
Istoric Mylan în România
În urma achiziției diviziei de medicamente mature a companiei Abbott în 2015 și a companiei Meda în 2016, Mylan România are un portofoliu care include în prezent peste 50 de produse – generice și de marcă, precum și medicamente care se eliberează fără prescripție – care acoperă unele dintre cele mai importante arii terapeutice: afecțiuni cardiovasculare, ale sistemului nervos central, gastroenterologie, anti-infecțioase, managementul durerii, dermatologie, alergologie. Anul trecut, vânzările pe piața românească s-au tradus prin 11 milioane de cutii de medicamente pe an. În fiecare minut, 20 de cutii de medicamente Mylan sunt comercializate în farmacii către pacienții români. În același timp, 8 din 10 români care se vaccinează împotriva gripei folosesc un produs Mylan.
Anul acesta, compania va lansa noi medicamente pentru tratarea alergiilor și afecțiunilor dermatologice. Pe termen lung, compania își propune să acopere cât mai multe arii terapeutice, în conformitate cu viziunea de a furniza medicamente de calitate la prețuri accesibile pentru cei 20 de milioane de români.
Activitatea Mylan în România nu vizează doar furnizarea de medicamente ci și educarea pacienţilor români și a familiilor acestora. Prin intermediul parteneriatelor cu profesioniștii din domeniul sănătății, în cadrul unor campanii naționale de conștientizare, compania oferă informații utile și accesibile pacienților, în arii terapeutice critice, și se angajează să continue acest demers și în viitor. Astfel de campanii sunt Poveștile Vertijului, Misiunea 150 și Modelează Copilăria.