Capital: RATB se va comasa cu Metrorex?

Adrian Criț: Nu este vorba de comasare. În scrisoarea de intenție către FMI se vorbește de crearea Autorității Metropolitane de Transport București, care să aibă rolul de reglementare a transportului public în zona metropolitană. Fiind vorba de două instituții, una care ține de Consiliul General și alta de Ministerul Transporturilor, este imposibil să le comasezi. Dar, există posibilitatea, și asta se dorește, conform unui studiu din 2007, să se creeze o autoritate care să reglementeze activitatea de transport. Și nu este vorba doar de RATB sau Metrorex, ci și de CFR călători, care ține de zona periferică a Capitalei, de taximetrie, parcări, iar în viitor și de Canalul Dunăre-București. Adică tot ceea ce ține de transportul public și are legătură cu viitoarea zonă metropolitană.

Capital: Când ar trebui să fie înființată Autoritatea Metropolitană de Transport București?

Adrian Criț: În scrisoarea de intenție există un termen limită: august 2011. Această instituție o să reglementeze și tarifele, poate și accesul în zona centrală a Bucureștiului, prin tarifarea zonală. Autoritatea nu va fi o instituție mamut, ci va avea doar câteva zeci de angajați.

Capital: Va fi o instituție independentă?

Adrian Criț: Există trei posibilități: să fie în subordinea Municipiului București, a Ministerului Transporturilor sau, direct, în subordinea Guvernului.