Candidatura lui Nicolas Maure a fost propusă de alianţa Renault-Nissan, care împreună cu firma rusă de stat Rostec controlează AvtoVaz, informează la rândul lor publicaţiile financiare Vedomosti şi Les Echos.
Tot începând cu data de 4 aprilie, în locul lăsat liber odată cu plecarea lui Nicolas Maure, va fi numit Yves Caracatzanis. Născut în 1964, Yves Caracatzanis este inginer, absolvent al Ecole Centrale de Paris şi în anul 1992 s-a alăturat Renault. Între 1995 şi 2005 a lucrat la uzina Renault de la Flins, iar în 2005 a devenit director Inginerie Prototipuri Vehicule al Grupului Renault. În 2008, participă la crearea diviziei de Logistică a Grupului Renault, iar în 2010 devine director al acestei divizii. Începând din 2013, Yves Caracatzanis este director Industrial şi Supply Chain pentru regiunea Eurasia.
Nicolas Maure, 55 de ani, a fost director general la Groupe Renault Romania şi CEO la Automobile Dacia din 2014. Înainte de a se alătura grupului Renault, în 2000, Nicolas Maure a lucrat şase ani la Valeo şi alţi şapte la Faurecia. Renault deţine o participaţie de 50% la compania holding care controlează AvtoVAZ, în timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. deţine un pachet de 17,13%, iar corporaţia rusă de stat Rostec are un pachet de 32,87%.
Pierderile AvtoVAZ s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble în 2014, până la 73,85 miliarde de ruble, reprezentând 930 de milioane de dolari anul trecut. În consecinţă, săptămâna trecută Rostec a anunţat că Bo Andersson va demisiona din funcţie înainte de terminarea mandatului său, care se încheia în luna decembrie 2016.
Renault deţine o participaţie de 50% la compania holding care controlează AvtoVAZ, în timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. deţine un pachet de 17,13%, iar corporaţia rusă de stat Rostec are un pachet de 32,87%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES