Această declarație a fost făcută de șeful STS în cadrul evenimentului de semnare a contractelor de finanțare, în valoare de 100 de milioane de euro, pentru digitalizarea serviciilor publice și interconectarea bazelor de date.

Amplu proces de digitalizare al statului

Șeful STS a felicitat toate instituțiile care au semnat proiectele, subliniind că acestea fac parte dintr-un amplu proces de digitalizare al statului, pe care Guvernul României și l-a asumat. Scopul acestui proces este de a crește calitatea proiectelor și serviciilor oferite cetățenilor, mediului privat și instituțiilor de stat.

În acest proces, Serviciul de Telecomunicații Speciale este implicat cu toate departamentele sale și pentru care acordă o maximă atenție. STS face parte din trei proiecte semnate, unul în calitate de lider și două în calitate de partener. Șeful STS a mulțumit pentru încrederea acordată și a asigurat partenerii că instituția va contribui la implementarea celor mai înalte standarde de calitate și performanță pentru sistemele informatice care vor fi puse în producție.

„Felicit toate instituţiile care astăzi au semnat proiecte. Acestea fac parte dintr-un amplu proces de digitalizare al statului pe care Guvernul României şi l-a asumat, în scopul creşterii calităţii proiectelor şi serviciilor pe care le oferă cetăţenilor, mediului privat şi de asemenea instituţiilor de stat, proces în care Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este implicat cu toate departamentele şi pentru care acordăm o maximă atenţie.

STS face parte din trei proiecte semnate astăzi, unul în calitate de lider şi două în calitate de partener. Doresc să mulţumesc pentru încrederea acordată şi să asigur partenerii că ne vom aduce contribuţia în implementarea celor mai înalte standarde de calitate şi de performanţă pentru sistemele informatice pe care le vom pune în producţie”, a subliniat şeful STS.

Îmbunătățirea serviciului 112

El a explicat că, în ceea ce priveşte proiectul pe care l-a semnat joi, în calitate de lider, acesta îmbunătăţeşte calitatea serviciului 112. El devine infrastructură critică, administrată tehnic şi din punct de vedere al securităţii cibernetice de către STS.

„Totodată, proiectul răspunde angajamentelor statului român de a transpune prevederile europene referitoare la implementarea până la 28 iunie 2027 a conceptului de „total conversation” – voce, date, video – prevederi cuprinse în Regulamentul delegat 444 din 2023 şi în încă două directive europene”, a adăugat directorul STS.

Vom avea servicii multimedia

Potrivit acestuia, serviciul 112 va fi diversificat, inclusiv prin servicii multimedia.

Ionel Sorin Bălan a declarat că se uită spre cele mai avansate tehnologii, spre servicii noi și eficiente, incluzând servicii multimedia, apeluri video, mesaje text în timp real, dar și componente informatice care să asigure suportul necesar pentru entitățile implicate în gestionarea situațiilor de urgență, echipajele de intervenție și îmbunătățirea accesibilității serviciilor pentru persoanele cu dizabilități.

În ceea ce privește proiectul semnat în calitate de lider, acesta va asigura diversificarea accesului cetățenilor la serviciul 112, inclusiv prin servicii multimedia, va crește capacitatea de preluare și procesare a solicitărilor 112, va permite accesul echivalent la 112 pentru toate categoriile de persoane și va implementa fluxuri automate și digitalizate pe întregul lanț operațional.

De asemenea, se vor adăuga funcții bazate pe inteligență artificială, în special pentru suportul decizional al operatorilor 112, și vor fi folosite instrumente moderne de inteligență artificială pentru procesarea și instruirea operatorilor. Bălan a mulțumit și Consiliului Concurenței și Departamentului pentru Românii de Pretutindeni pentru încrederea acordată în aceste proiecte.

„Ne uităm aşadar spre cele mai avansate tehnologii, spre servicii noi şi eficiente, servicii multimedia, apeluri, video, text în timp real, dar şi componente informatice care să asigure suportul necesar la nivelul entităţilor cu rol în gestionarea situaţiilor de urgenţă, al echipajelor de intervenţie, precum şi în îmbunătăţirea accesibilităţii serviciilor pentru persoanele cu dizabilităţi.

Pe scurt, despre proiectul pe care l-am semnat în calitate de lider – va asigura diversificarea accesului cetăţenilor la 112, inclusiv prin servicii multimedia, creşterea capacităţii de preluare şi procesarea solicitărilor 112, acces la 112 în condiţii echivalente pentru toate categoriile de persoane, fluxuri automate şi digitalizate pe întreg lanţul operaţional, funcţii bazate pe inteligenţă artificială, în special funcţii de suport decizional pentru toţi operatorii 112, instrumente moderne, pe suportul tehnologiilor de inteligenţă artificială, pentru procesarea şi pentru instruirea operatorilor.

Mulţumesc de asemenea Consiliului Concurenţei şi Departamentului pentru Românii de Pretutindeni pentru încrederea de a ne fi luat în aceste proiecte”, a transmis Ionel Sorin Bălan.

Au fost semnate contractele de finanţare

Joi au fost semnate, la Palatul Victoria, contractele de finanţare în valoare de 100 de milioane de euro pentru digitalizarea serviciilor publice şi interconectarea bazelor de date. Cele patru proiecte sunt: Platforma Naţională de Interoperabilitate – beneficiar Autoritatea pentru Digitalizarea României; „Extinderea şi eficientizarea Serviciului de urgenţă 112 oferit cetăţenilor’ – beneficiar STS; „Îmbunătăţirea mecanismului de control şi monitorizare a ajutoarelor de stat în beneficiul autorităţilor publice, al cetăţenilor şi al mediului de afaceri” – beneficiari Consiliul Concurenţei şi STS; „Servicii digitale inteligente pentru românii de pretutindeni” – beneficiar Departamentul Pentru Românii de Pretutindeni.