Directorul Volkswagen: Nu putem ține pasul cu mașinile electrice din China

Volkswagen

Sursă: Dreamstime

Potrivit declarațiilor CEO-ului Volkswagen pentru ziarul german FAZ, compania își propune să evite stabilirea unor obiective „utopice” pentru cota sa de piață în China. Acesta a menționat că orice cifră de piață de peste 10% este considerată "foarte respectabilă", având în vedere competiția intensă din sector.

Volkswagen nu poate ține pasul cu China

Directorul general Oliver Blume a declarat pentru FAZ că producătorul auto german nu poate să se mențină în fruntea mesei în spațiul vehiculelor electrice din China, în acest moment.

Acesta a spus că noile modele care urmează să fie lansate în anii următori vor îmbunătăţi poziţia producătorului auto. Blume a mai precizat și că Volkswagen ”nu ar trebui să aibă aşteptări utopice”.

”Dacă atingem o cotă de piaţă de două cifre pe termen lung pe o piaţă chineză în creştere rapidă, acesta este deja un obiectiv foarte respectabil”, a spus el, potrivit articolului FAZ.

Volkswagen a înregistrat o scădere la 14% în China

Anul trecut, cota de piață globală a Volkswagen în China a înregistrat o scădere la 14%, față de 18% în 2018, pe fondul creșterii producătorilor autohtoni de vehicule electrice și a declinului vânzărilor de mașini cu motoare cu ardere internă.

Ralf Brandstaetter, șeful Volkswagen pentru China, a afirmat anterior că compania intenționează să rămână principalul producător auto internațional din China. Cu toate acestea, directorul financiar Arno Antlitz a avertizat la finalul anului trecut că Volkswagen ar putea pierde cotă pe piața vehiculelor electrice până când vor fi lansate noi modele.

Producătorul german de automobile depune eforturi pentru a-și extinde gama de produse în China, astfel încât să atragă clienți în special din segmentul de vehicule electrice de nivel entry-level și mediu. Cu toate acestea, oferta sa actuală are prețuri mai ridicate decât multe dintre modelele rivalelor chineze.

Volkswagen anticipează că creşterea vânzărilor va încetini în 2024

Cel mai mare producător auto din Europa, cunoscut pentru mărcile sale precum Audi, VW și Lamborghini, anticipează o creștere a vânzărilor cu până la 5% în 2024, după o expansiune de 15,5% înregistrată anul trecut, când cifra de afaceri a atins 322,3 miliarde de euro.

Această prognoză de creștere sugerează că vânzările pentru anul 2024 ar putea ajunge până la 338 miliarde de euro, depășind estimarea analiștilor de 316 miliarde realizată de LSEG.

Arno Antlitz, directorul financiar al Volkswagen, observă că se prefigurează o perspectivă economică mai temperată și o competiție intensă în 2024. Cu toate acestea, producătorul auto rămâne încrezător pentru întregul an, având în vedere lansările de noi produse planificate.

Volkswagen a anunțat că își propune o marjă operațională cuprinsă între 7,0% și 7,5% pentru anul 2024 și intenționează să majoreze dividendul pentru acțiunile sale ordinare și preferențiale cu 0,30 euro, ajungând la 9,00 euro, respectiv 9,06 euro pe acțiune.

Producătorul auto estimează că rata de investiții va atinge un vârf în 2024, situându-se între 13,5% și 14,5%, ca urmare a cheltuielilor înregistrate pe piața sa cheie, China. Această rată va scădea treptat în anii următori, ajungând la aproximativ 11% până în 2027.