Discovery Communications anunţă finalizarea preluării pachetului majoritar de acțiuni al Eurosport International, cel mai mare grup media de sport din Europa.
Discovery şi-a mărit participaţia în cadrul Eurosport de la 20% la 51%, devenind astfel acționar majoritar, ca parte a unui parteneriat strategic cu TF1 Group, care a început în decembrie 2012.
Discovery a fost una dintre primele companii media din SUA care a început în 1989 distribuirea canalelor sale de televiziune în Europa, investind timp de 25 de ani în dezvoltarea reţelei la nivel internaţional. Adăugând în portofoliu cele şase noi televiziuni (Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific şi Eurosportnews), Discovery Communications operează în prezent peste 210 canale, ajungând în total la 2,7 miliarde de abonaţi la nivel mondial.
„ Preluarea Eurosport va contribui în mod strategic la creşterea cotei noastre de piață, consolidând relațiile cu clienţii de publicitate și cu partenerii de distribuție și oferind conținut “must-have” telespectatorilor din întreaga lume", a declarat David Zaslav, preşedinte şi CEO Discovery Communications.
Discovery Communications a anunţat că intenționează să ia decizii strategice pe termen lung şi să facă investiții specifice pentru a consolida şi extinde oferta de programe și servicii Eurosport, maximizând astfel audiența şi acoperirea Eurosport. Ca parte a acestui efort, Discovery va colabora cu managementul şi angajații Eurosport în vederea dezvoltării unui plan de afaceri pe termen lung, care să optimizeze canalele Eurosport, care acum fac parte din reţeaua globală de canale Discovery.
Preţul final pentru Eurosport International a fost determinat având la bază o evaluare a grupului Eurosport de 902 milioane de euro, rezultată din evaluarea iniţială, care a fost ajustată pentru a reflecta preluarea controlului asupra companiei. Din această evaluare a grupului a fost dedusă valoarea Eurosport France (85 milioane de euro). TF1 estimează că îşi va pastra pachetul de 80% din acţiunile Eurosport France, cel puţin până la data de 1 ianuarie 2015. De asemenea, încheierea acestei tranzacţii nu influenţează celelalte două elemente ale contractului iniţial, referitoare la faptul ca Discovery a dobândit 20% din acţiunile televiziunilor TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV şi Stylía, respectiv la acordul de producţie cu TF1 Group. TF1 îşi va menţine capacitatea de a formula propria opţiune de vânzare în privinţa pachetului de acţiuni rămas, adică 49% din Eurosport International, ceea ce ar putea creşte pachetul deţinut de Discovery la 100%.