Noul post TV pentru copii va lua locul mai vechiului Jetix, deţinut de compania Walt Disney. Rebrandingul face parte dintr-o operaţiune care vizează mai multe ţări.
Compania Walt Disney va lansa oficial, sâmbătă, pe piaţa din România, postul TV pentru copii şi adolescenţi Disney Channel, potrivit lui Maciej Bral, vicepreşedinte şi manager general al Disney Channel, divizia Europa Centrală şi de Est. „Suntem încântaţi că lansăm Disney Channel în România, pe 19 septembrie, şi suntem încrezători că noul canal TV va fi preferatul copiilor şi al familiilor acestora datorită grilei unice de filme şi seriale. În ultimii ani, Disney Channel a devenit prima opţiune a copiilor şi familiilor din întreaga lume. Acest succes are la bază angajamentul nostru de a crea programe de cea mai bună calitate pentru copii de pretutindeni, fie că locuiesc în Bucureşti, Londra sau Los Angeles”, a declarat Bral.
Ţintesc 13 milioane de case în regiune
„Europa de Sud-Est este o piaţă foarte importantă pentru noi, de aceea intenţionăm ca, până la finalul acestui an calendaristic, programele Disney să fie recepţionate în 13 milioane de gospodării din regiune”, a mai spus Bral.
„Esenţiale pentru brandul nostru sunt conţinuturile. Misiunea noastră este să distribuim conţinuturi relevante pentru copii de peste tot, indiferent că locuiesc în Bucureşti sau la Varşovia”, a mai adăugat el.
Vor importa ce a avut success la alţii
Printre programele marca Disney care vor fi transmise începând de sâmbătă şi în România, se numără serialul de animaţie „Phineas şi Ferb”, serialul „Jonas”, avându-i în rolurile principale pe artiştii Jonas Brothers, premiaţi cu discuri de platină şi serialul „Hannah Montana”, care o are ca protagonistă pe actriţa Miley Cyrus. În plus, Disney Channel va transmite şi filme originale precum „High School Musical” şi „Princess Protection Programme”, care au înregistrat mari succese la nivel mondial.
Totodată canalul va include zilnic seria de programe de divertisment pentru preşcolari „Playhouse Disney”, axate pe învăţare. În cadrul acestui bloc de programe vor rula seriale de desene animate precum „Mickey Mouse Clubhouse” şi „Manny Iscusitul”.
Promovare pe toate mediile
Lansarea postului pentru este susţinută printr-o campanie integrată de marketing, care include spoturi TV, activităţi online, o campanie media de print, precum şi o acţiune experimentală.
Campania de marketing care sprijină lansarea Disney Channel, fosta televiziune Jetix, are ca scop fidelizarea faţă de brand a audienţei – copiii cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani. Principala activitate a campaniei este un concurs, „Be a Disney Channel Star”, menit să descopere o nouă generaţie de tinere talente muzicale din România.
Concursul va include cinci audiţii în principalele oraşe din România şi va debuta la sfârşitul lunii septembrie. Copii, cu vârste cuprinse între 7 si 16 ani, vor interpreta unul dintre cântecele din serialul „Hannah Montana” de pe Disney Channel, în faţa unui juriu specializat. Finaliştii se vor înfrunta în direct la Disney Channel, în marea finală din decembrie. Spoturi TV, reclame online şi print, precum şi un microsite special dedicat evenimentului vor atrage atenţia asupra fiecărei etape a concursului.
Decizia a fost luată în primăvară
În luna februarie 2009, compania Disney a anunţat că televiziunea pentru copii Jetix din Franţa îşi va schimba identitatea, primind denumirea Disney XD, începând cu 1 aprilie. Postul francez Jetix a fost primul canal din Europa din reţeaua Jetix care a primit denumirea Disney XD. Numele Disney XD era deja folosit în Statele Unite.
În 26 mai 2009, compania Walt Disney a anunţat şi transformarea Jetix România în Disney Channel.
Motivul schimbării denumirii a fost acela că Disney a preluat controlul portofoliului european de canale Jetix, compania hotărând să aplice brandul Disney acestor posturi TV. În decembrie 2008, Disney a încheiat un acord pentru preluarea integrală a Jetix Europe.
SURSA: Mediafax