Cel puțin patruzeci de sucursale ale băncilor Halifax și Lloyds se vor închide anul acesta, deoarece scade numărul celor care au nevoie de sucursale fizice, a declarat șeful Lloyds Banking Group. Trecerea la serviciile bancare online a făcut ca numărul sucursalelor fizice să scadă cu mai bine de jumătate, a precizat el, conform BBC News.

Reducerea costurilor în sectorul bancar a dus la închiderea a mii de sucursale în ultimii ani. În iulie, Lloyds Banking Group a declarat că va închide 66 de sucursale între octombrie 2022 și ianuarie 2023. În cel mai recent anunț, Halifax a spus că va închide 18 sucursale, în timp ce Lloyds va închide 22, între aprilie și iunie. Toate închiderile, cu excepția uneia, din Țara Galilor, s-au făcut în Anglia.

Scădere dramatică a numărului de vizitatori în ultimii cinci ani

Sucursalele care urmează să fie închise au înregistrat o scădere dramatică a numărului de vizitatori, mai ales în ultimii cinci ani.

”Sucursalele joacă un rol important în strategia noastră, dar trebuie ca acestea să continue să existe în locurile potrivite, unde sunt utilizate”, a declarat un purtător de cuvânt al Lloyds Banking Group.

Mii de sucursale au pus lacătul pe ușă în ultimii ani

Băncile au închis mii de sucursale în ultimii ani, în condițiile în care tot mai mulți oameni fac tranzacții bancare online, iar creditorii reduc costurile. HSBC a transmis că va investi în modernizarea celor 327 de sucursale rămase, însă sindicaliştii acuză conducerea băncii că își abandonează clienții, notează BBC.

„Fără o responsabilitate socială corporativă care să solicite băncilor să rămână și fizic, pentru a ajuta persoanele în vârstă, cu handicap sau vulnerabile, accesul la numerar și la serviciile bancare va fi pierdut pentru totdeauna”, afirmă Dominic Hook, responsabil la Unite.

Trebuie să existe o alternativă

Băncile din Marea Britanie trebuie să aibă o alternativă, înainte de a închide o sucursală sau un bancomat, a avertizat și Financial Conduct Authority (FCA), organismul de supraveghere din Marea Britanie. FCA a emis pentru prima dată îndrumări în 2020, cerând băncilor să efectueze verificări amănunțite cu privire la impactul închiderii permanente a sucursalelor și bancomatelor. Vârstnicii și persoanele fără acces la internet au fost afectați în mod special. Tobias Gruber, directorul executiv al firmei de credite My Community Finance, susține că băncile ar trebui să folosească banii pe care îi economisesc prin
închiderea sucursalelor pentru a îmbunătăți serviciile bancare digitale și telefonice.