Se închid tot mai multe sucursale. Această scădere a generat îngrijorare în rândul multor oameni, mai ales în contextul diminuării numărului de bancomate.
Se închid tot mai multe sucursale. Acest lucru stârnește preocupare în ceea ce privește accesul la numerar în viitor. Perspectiva este sumbră pentru mulți clienți ai băncilor din Germania.
Raiffeisenbank im Hochtaunus a închis toate sucursalele sale, cu excepția celei principale, la finalul anului 2022. De asemenea, atât Postbank cât și Deutsche Bank intenționează să reducă numărul de locații cu până la 250 fiecare. Decizia se va aplica la nivel național, până la jumătatea anului 2026.
Dispar bancomatele în Germania
Băncile de economii și Commerzbank, de asemenea, au redus semnificativ rețelele lor în mai multe locații. În paralel, din 2021, a avut loc o dezinstalare a unui număr tot mai mare de bancomate. Această evoluție face ca pentru mulți clienți bancari să devină din ce în ce mai dificilă obținerea de numerar sau utilizarea serviciilor bancare. Situația este uneori precară, în special în zonele rurale.
În 2019, numărul de bancomate din Germania depășea 58.000. Cu toate acestea, în 2021, acest număr a scăzut la puțin peste 55.000. Continuă să înregistreze o descreștere și în prezent.
Reconsiderare a strategiilor în rândul băncilor
În paralel, tranzacțiile fără numerar la nivel global au cunoscut o creștere rapidă. Această evoluție conduce în prezent la o reconsiderare a strategiilor în rândul băncilor.
Pe viitor, unele bănci nu doar doresc să reducă capacitatea de a efectua tranzacții financiare prin diminuarea sucursalelor și a bancomatelor. De asemenea, există bănci care restricționează acceptarea numerarului, cu speranța că această măsură va reduce costurile, a menționat techbook.de.
Pentru multe bănci, motivul din spatele acestei decizii este pur și simplu financiar. Costurile operaționale pentru funcționarea sucursalelor și a bancomatelor sunt considerabile, incluzând atât cheltuielile cu personalul, cât și costurile de întreținere a infrastructurii, cum ar fi serviciile IT, hardware-ul, reîncărcarea bancomatelor cu numerar și alți factori similari.
Cererea de numerar este în declin
Totuși, conform băncilor, cererea de numerar este în declin, iar aceste costuri devin greu de justificat pe termen lung. Argumentul lor se bazează pe ideea că doar doi clienți pe oră nu sunt suficienți pentru a acoperi aceste costuri.
Un purtător de cuvânt al Raiffeisenbank im Hochtaunus a venit cu anumite explicații. El a spus că s-a susținut funcționarea sucursalelor cu subvenții de ceva timp. Cererea din partea clienților a scăzut atât de mult încât, anul trecut, s-a decis închiderea sucursalelor din cauza lipsei de solicitări.