Dispar bancomatele!

Băncile din Anglia au închis sute de sucursale în ultimii ani, în condițiile în care tot mai mulți oameni fac tranzacții bancare online, iar creditorii vor să-și reducă costurile.

Ritmul rapid al acestor închideri provoacă și îngrijorare. Deși metodele de plată digitale au câștigat popularitate la nivel mondial, mulți se întreabă ce se va întâmpla cu cei care nu se pot adopta la noile metode și preferă să folosească numerar.

Mai toate sucursalele băncilor din Marea Britanie se închid într-un ritm alarmant. Băncile au întreprins aceste acțiuni ca reacție la creșterea utilizării serviciilor bancare mobile și online, scrie PaymentsJournal. Dar numerarul rămâne preferat de anumite categorii de oameni, mai ales de cei în vârstă.

Peste 5.000 de sucursale bancare au fost închise din 2015

banca sucursala bancara clienti
SURSA FOTO: Dreamstime

”Which?”, o organizație de susținere a consumatorilor din Marea Britanie, a urmărit numărul de închideri ale băncilor începând cu 2015. Datele sale indică faptul că 5.600 de sucursale au fost închise din ianuarie 2015, reprezentând o medie de 54 de sucursale bancare închise lunar.

Banca cu cele mai multe închideri dintre toate instituțiile bancare, Barclays, a ajuns la 1.077 de sucursale pe care s-a pus lacătul. Potrivit Which?, 427 de sucursale au fost închise până  în 2023, cu alte 220 planificate până la sfârșitul acestui an. Pentru 2024, există deja planuri de a închide alte zeci de sucursale.

Accelerarea spre o societate fără numerar e în plină desfășurare

Accelerarea spre o societate fără numerar este în plină desfășurare. În perioada de vârf a pandemiei și după aceea, peisajul plăților digitale s-a îmbogăți cu plățile contactless.

Companiile Fintech au răspuns imediat la cererea din ce în ce mai mare a consumatorilor pentru metode de plată fără numerar, inclusiv portofele digitale, aplicații de plată mobilă, servicii bancare online și criptomonede.

O societate fără numerar ar avea, cu siguranță beneficiile sale, cum ar fi protecția împotriva furtului. Este mai convenabil să cumpărați și să vindeți fără a ține bani cash în buzunare, iar costul manipulării numerarului este redus.

De asemenea, o societate fără numerar promovează incluziunea financiară, deoarece multe persoane pot avea, în continuare, acces la servicii financiare, chiar dacă nu au un cont bancar sau o sucursală bancară în apropiere.

Ce va fi cu cei care preferă să folosească numerar

Metodele de plată digitale au câștigat popularitate la nivel mondial. Dar ce se va întâmpla cu cei care nu se pot adapta la aceste metode și preferă să folosească mai departe numerar? Când vine vorba de digital banking, populațiile în vârstă se confruntă cu cele mai mari probleme.

Mulți oameni preferă să vorbească cu cineva de la filiala locală a băncii. În plus, o barieră semnificativă o reprezintă vârstnicii, care nu sunt pregătiți sau echipați să accepte aceste noi metode de plată și servicii bancare digitale. De altfel, se pare că mulți oameni nu sunt pregătiți să-și ia adio de la numerar.

Barclays a făcut cele mai multe închideri

Închiderea unui număr atât de mare de sucursale este determinată de factori precum creșterea serviciilor bancare online, popularitatea tot mai mare a serviciilor bancare mobile și costul funcționării sucursalelor.

Dintre închiderile care au fost anunțate sau au avut loc deja în acest an, Barclays a decis cele mai multe, cu 122 de sucursale pierdute pe străzile principale. Este urmată de HSBC ( cu 114 sucursale), Nat West (106), Lloyds (62) și Halifax (32).

Barclays închide sau a închis deja cele mai multe sucursale în zonele care nu au alte servicii bancare fizice (45), urmată de Lloyds (34) și apoi Nat West (24). Cei de la Barclays spun că au încă o prezență fizică în peste 200 de locații „unde nu mai există suficientă cerere pentru a susține o sucursală” prin intermediul rețelei Barclays Local, cu sedii în biblioteci, primării, dube mobile și „banking pods”.