Experții din industrie spun că, în viitor, fiecare sucursală bancară va avea două bancomate. Obiectivul acestei abordări este de a echilibra nevoia de acces fizic la numerar și nevoia tot mai mare de soluții bancare digitale.
Această tendință este observată în toată lumea, în condițiile în care oamenii preferă tot mai mult plățile digitale, în special prin Unified Payments Interface (UPI), deoarece băncile adoptă strategii de transformare digitală.
Numărul bancomatelor a scăzut în 2024
În India, numărul bancomatelor a scăzut de la 219.000, în septembrie 2023, la 215.000 în septembrie 2024, potrivit datelor publicate de Reserve Bank of India (RBI).
O scădere abruptă a numărului ATM-urilor, de la 97.072, la 87.638, în aceeași perioadă, este, în mare parte, responsabilă pentru acest declin, potrivit site-ului DNA India.
Președintele AGS Transact Technologies, Ravi B. Goyal, a declarat că schimbarea imaginii sectorului bancar din India necesită o rețea optimizată, care să poată combina atât infrastructurile fizice, cât și cele digitale. Consolidarea băncilor din sectorul public a contribuit la această optimizare a serviciilor, mai ales în zonele defavorizate.
Tranzacțiile în numerar au reprezentat 89% din toate tranzacțiile din anul financiar 2022
În timp ce tranzacțiile în numerar au reprezentat 89% din toate tranzacțiile din anul financiar 2022 și reprezentau 12% din PIB-ul Indiei, rata ATM-urilor a rămas una scăzută, cu 15 bancomate la 100.000 de oameni.
Reglementările RBI privind tranzacțiile gratuite la ATM-uri și comisioanele interbancare au descurajat și mai mult băncile să investească în infrastructura bancomatelor.
În viitor, fiecare sucursală bancară va avea două bancomate
Experții din industrie spun că, în viitor, fiecare sucursală bancară va avea două bancomate. Obiectivul acestei abordări este de a echilibra nevoia de acces fizic la numerar și nevoia tot mai mare de soluții bancare digitale.
Pe măsură ce consumatorii trec din ce în ce mai mult la metodele de plată digitale, cel mai probabil băncile își vor reduce dependența de automatele tradiționale de distribuire a numerarului.
Această tranziție nu este doar în concordanță cu preferințele consumatorilor, ci pune și băncile într-o poziție mai bună pentru a servi cu promptitudine nevoile clienților într-o societate în care numerarul pare să piardă teren de la un an la altul, susțin experții.