Asociația Industriei Auto (VDA) din Germania cere interzicerea completă a vânzării de motorină și benzină în benzinării până în 2045, solicitând măsuri mai stricte pentru a accelera tranziția către mașini cu combustibil regenerabil.
VDA cere interzicerea totală a vânzării de motorină și benzină în benzinării
Asociația Industriei Auto (VDA) din Germania, liderul european în producția de automobile, cere interzicerea totală a vânzării de motorină și benzină în benzinării până în anul 2045.
VDA militează pentru o legislație europeană mai strictă, pentru a atinge obiectivele climatice și pentru a promova utilizarea exclusivă a vehiculelor alimentate cu combustibili obținuți din surse regenerabile.
Asociația Industriei Auto (VDA) a lansat un apel pentru implementarea ambițioasă a Directivei privind energia regenerabilă (RED III) în legislația națională.
Într-un document de poziție, VDA subliniază necesitatea unor cerințe mai stricte pentru combustibilii regenerabili, argumentând că actualele reglementări din RED III sunt insuficient de provocatoare.
De asemenea, propun măsuri precum stabilirea unor obiective pe termen lung și ajustarea dinamică a cotelor de emisii de gaze cu efect de seră (GES), pentru a stimula investițiile în surse de energie regenerabile.
Președintele VDA, Hildegard Müller, a declarat că Europa poate atinge obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 doar dacă adoptă toate soluțiile și tehnologiile disponibile.
„Europa își poate atinge obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 doar cu un curs deschis tuturor soluțiilor și tehnologiilor posibile. Politicienii sunt chemați să stabilească stimulente pentru creșterea treptată a surselor de energie regenerabilă și, astfel, să garanteze și să promoveze investițiile”, a explicat Hildegard Müller.
Directiva RED III
Directiva RED III, revizuită în 2023, stabilește obiective climatice clare pentru statele membre ale UE, vizând decarbonizarea pe termen lung a sectorului transporturilor.
Aceasta promovează utilizarea tot mai mare a surselor de energie regenerabilă, inclusiv a combustibililor actuali și regenerabili.
Prin integrarea combustibililor regenerabili, vehiculele cu motoare pe combustie existente pot funcționa într-un mod aproape neutru din punct de vedere climatic.
În același timp, directivele vizează stimularea adoptării vehiculelor cu emisii zero, cum ar fi camioanele echipate cu pile de combustie.
Președintele VDA, Hildegard Müller, a subliniat că expansiunea electromobilității și a vehiculelor cu hidrogen va reduce semnificativ emisiile de CO2 în următorii ani. Totuși, a menționat că acest lucru nu va fi suficient. În Germania, vehiculele cu motoare pe combustie vor rămâne încă mult timp.
„Realitatea este următoarea: creșterea electromobilității, inclusiv a vehiculelor cu hidrogen în sectorul vehiculelor comerciale, va permite economii semnificative de CO2 în următorii ani. În același timp, acest lucru nu este suficient, deoarece în Germania vor exista în continuare vehicule cu motoare cu combustie pentru o lungă perioadă de timp”, subliniază președintele VDA.
„Chiar dacă obiectivul guvernului federal de 15 milioane de mașini electrice până în 2030 este atins, cel puțin 40 de milioane de mașini și camioane cu motoare cu combustie vor fi încă pe drumurile germane”, a adăugat Hildegard Müller.
Este nevoie urgentă de combustibili regenerabili
Pentru această flotă de vehicule, VDA subliniază necesitatea urgentă de combustibili regenerabili. Astfel, organizația solicită o cotă minimă de cinci procente pentru RFNBO (hidrogen și combustibili sintetici) până în 2030. Planul național pentru energie și climă sugerează că guvernul federal preconizează o cerere mai mare de RFNBO decât cea specificată în RED III.
Pe lângă o abordare ambițioasă a RED III, sunt necesare și măsuri suplimentare. Acestea includ stabilirea unor obiective de reducere pe termen lung, similare cu cele implementate pentru transportul aerian și maritim, precum și o reformă a taxei pe energie.
„Pentru a asigura securitatea investițiilor și a planificării, politicienii trebuie să creeze acum un cadru de reglementare pe termen lung cu obiective intermediare pentru 2035 și 2040, similare celor pentru transportul maritim și traficul aerian”, subliniază Hildegard Müller.