Politicienii trebuie acum să stabilească un interval de timp până când va veni sfârșitul motorului cu combustie internă, se arată într-un editorial publicat de prestigioasa publicație germană DER SPIEGEL.
”Andreas Scheuer, ministrul german al transporturilor și infrastructurii digitale, face lobby pentru un „bonus de combustie”, în condițiile în care însăși industria auto este un element incomod în prezent. Scheuer ar trebui, în schimb, să se bazeze pe alte proiecte care au viitor.
În discursurile sale, ministrul Andreas Scheuer preferă să folosească metafora „motorului turbo”, nu numai când vine vorba de traficul auto, dar chiar și atunci când vorbește despre extinderea căii ferate promite să „pornească turbo-ul”.
Același lucru se aplică digitalizării și noilor antene radio. Cu această imagine a amplificatorului de putere, el sugerează întotdeauna că se ocupă cu emfază de problemă.
Săptămâna aceasta, Scheuer (membru al partidului german Uniunea Creștin-Socială din Bavaria) a activat încă o dată turbo-ul. A fost vorba de solicitarea de prime pentru producătorii de automobile, cauză pentru care a făcut campanie publică cu puțin timp înainte de summit-ul auto care a avut loc în seara zilei de 8 septembrie 2020.”, scrie Gerald Traufetter, în DER SPIEGEL.
Furnizorii au „cele mai moderne” dieseluri care „trebuie scoase urgent pe piață”, cu alte cuvinte se vând cu subvenții de cumpărare din buzunarele contribuabililor. Ministrul german al transporturilor și infrastructurii digitale a vorbit în grabă cu liderul partidului său (CSU), prim-ministrul Markus Söder, datorită căruia i se permite să rămână în Ministerul Transporturilor din Berlin, în ciuda tuturor scandalurilor din jurul taxei auto eșuate.
Dar întâlnirea virtuală cu cancelarul german, la care a fost prezent și Scheuer, s-a dovedit necâștigătoare pentru „ministrul turbo”, deoarece nu s-a luat nicio o hotărâre privind propunerea primelor la cumpărare în cazul automobilelor dotate cu motoare cu ardere internă.
Ministrul german al economiei, Peter Altmaier (partidul german CDU – Uniunea Creștin-Democrată), a declarat pur și simplu că nu există o majoritate politică în favoarea acestei idei. Primele de cumpărare nu ajută companiile auto, furnizorii lor și, cu siguranță, nici mediul înconjurător.
În zilele noastre, primele pentru motoarele cu ardere internă trimit un semnal complet greșit industriei, sugerând faptul că trecerea către electromobilitate nu va avea loc foarte curând.
Primele de cumpărare hrănesc starea de confort, în timp ce transformarea trebuie să se întâmple într-un ritm rapid, care va fi uluitor, dar care va salva vieți. De asemenea, la fabricile de automobile nu există spații de parcare imense pline de mașini cu motoare cu combustie, deoarece producători precum compania BMW, care are o fabrică mare în districtul electoral al lui Scheuer, produc doar la comandă, nu au deja în stoc automobile.
Inițiativa ratată a lui Scheuer este și pentru industria auto un subiect enervant. Singurele mașini cu sistem de evacuare a gazelor de ardere ce pot fi salvate sunt în principal hibrizii de tip Plug-in, care au atât motoare electrice cât și cu combustie internă. Impozitarea favorabilă a autovehiculelor va indica vânzările reale.
Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA) a raportat miercuri o creștere a vânzărilor de 448%. Pentru a alimenta aceste vânzări în continuare trebuie testate cât mai curând capacitățile bateriei, deoarece, în viitor, automobilele hibrid de tip Plug-in trebuie să poată continua să funcționeze cu energie electrică cel puțin o sută de kilometri înainte de a se trece pe motorul cu ardere internă, iar acest aspect trebuie verificat înainte ca ajutoarele guvernamentale să fie acordate proprietarilor.
De aceea sunt necesare ajutoare inteligente prin care companiile să își poată schimba linia de producție. Au nevoie de sisteme de fabricație pentru baterii, necesare întregii mașini electrice, au nevoie de un impuls de dezvoltare pentru software-ul complicat al vehiculelor electrice din viitor.
Situația este una urgentă
Guvernul federal a furnizat deja două miliarde de euro prin pachetul de stimulare economică, destinat să sprijine toate acestea și, în mod explicit, și pe furnizorii „înfometați”.
În loc de prime la cumpărare sau alte miliarde alocate, ministerele, mai presus de toate cel al lui Andreas Scheuer, trebuie să se asigure că sunt înființate proiecte adecvate și că banii vor fi folosiți.
Pentru ca toată lumea să înțeleagă că situația este una urgentă, politicienii trebuie acum să stabilească un interval de timp până când va veni sfârșitul motorului cu combustie internă. Un astfel de termen va stabiliza preferința pentru mașina electrică, iar companiile ar avea siguranța de care au nevoie pentru a face investiții adecvate.
Poate că Markus Söder și colegul său de partid Andreas Scheuer ar trebui să-și amintească o declarație remarcabilă făcută în 2007: „Din 2020 numai mașinile ecologice vor putea fi înmatriculate”.
Motoarele cu combustie convențională ar trebui înlocuite, de exemplu, cu cele pe hidrogen sau cu cele care se bazează pe tehnologie hibridă.
„Motoarele ecologice creează noi locuri de muncă”. Secretarul general al CSU a făcut aceste afirmații și pe atunci se numea Markus Söder.
Deci, domnilor, vă rog să porniți turbo-ul!