Dispar mașinile diesel și cele pe benzină! 9 din 10 maşini vândute vor fi electrificate, începând cu 2030

maşini

Sursa: Dreamstime

Marii producători de automobile promit că viitoarele producții vor fi electrificate pentru a scădea emisiile de dioxid de carbon din aer. În acest context, șeful Renault a vorbit despre noua strategie "verde" a companiei.

Dispar mașinile diesel și cele pe benzină! 9 din 10 maşini vândute vor fi electrificate, începând cu 2030

Noua strategie pe termen lung a constructorului auto francez include conceptul „Nouvelle Vague”, ce va transforma Renault într-un brand construit în jurul tehnologiei, serviciilor şi energiei curate, realizând vehicule mai inteligente în fiecare zi şi soluţii de mobilitate mai durabile.

În timpul evenimentului Renault Talk #1, Luca de Meo a reafirmat direcţia stabilită pentru marca aflată în centrul Planului Renaulution al Grupului. Astfel, în perspectiva tranziţiei energetice, marca Renault are în plan să devină cel mai „verde” brand din Europa începând cu anul 2030, iar nouă din zece autovehicule comercializate vor fi electrificate.

„În fruntea tehnologiei şi serviciilor, marca Renault modelează viitorul mobilităţii urbane, în primul rând prin „Software Republique”. Peste 2.000 de ingineri din 5 companii de top îşi vor aduce expertiza comună în securitate cibernetică, inteligenţă artificială, procesare de date, software şi microelectronică, pentru a oferi soluţii de mobilitate la cheie pentru oraşe şi comunităţi. Renault Re-Factory – primul hub cu economie circulară din Europa – marchează o mişcare către un model mai durabil şi responsabil, cu până la 120.000 de vehicule (EV incluse) reciclate în fiecare an. Aproape 80% din materialele strategice reciclate vor fi refolosite în baterii noi. Până în 2030, Renault va deveni cel mai bun producător auto din lume în ceea ce priveşte procentul de materiale reciclate pe vehiculele noi”, a susţinut de Meo.

Noi modele electrice

Potrivit oficialului Renault, până în anul 2025 vor fi lansate şapte modele pe segmentele C şi D, toate electrificate. Pe lista noilor maşini se află: Arkana şi Captur – în versiunea E-Tech Hybrid şi Plug-in Hybrid, Megane E-Tech – în versiunea Sedan, respectiv New Kangoo în versiunea E-Tech 100% electrică.

De asemenea, începând din 2022, treptat, va fi introdus un nou logo al mărcii franceze, proiectat în colaborare cu consultanţii Landor & Fitch, iar până în 2024 întreaga gamă Renault va purta noua identitate vizuală.

La nivel internaţional, Renault a investit pe pieţele sale istorice cu potenţial ridicat, cu o prezenţă locală puternică (Brazilia, Rusia, Turcia şi India) şi a menţinut, în acelaşi timp, nivelurile de risc.

În Europa, constructorul auto francez continuă să se bazeze pe pieţele sale-cheie (Franţa, Spania, Italia, Germania şi Regatul Unit), cu o gamă mai vizibilă şi o foaie de parcurs clară: pârghia E-Tech pentru a încuraja mobilitatea electrică şi a intensifica eforturile de creştere a cotelor de piaţă atât pentru segmentul C, cât şi pentru vehiculele comerciale, notează Grupul auto, într-un comunicat de presă.

Planul strategic Renaulution

La jumătatea lunii ianuarie a acestui an, şeful Renault declara că Grupul auto francez şi-a fixat ca obiectiv îmbunătăţirea profitabilităţii şi majorarea reducerilor de costuri, în noul plan strategic „Renaulution”.

Conform planului, compania vrea să atingă o marjă operaţională de 3% până în 2023, pentru ca în 2025 să atingă o marjă operaţională de cel puţin 5%. Comparativ, în 2019, Renault a avut o marjă operaţională de 4,8%, însă asta a fost înainte ca Renault să înregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

În plus, Renault a dezvăluit că intenţionează să îşi reducă şi mai mult costurile, cu 2,5 miliarde de euro până în 2023, cu 500 milioane de euro mai mult decât estima anterior, şi cu cinci miliarde de euro până în 2025.

Totodată, pentru a creşte eficienţa mărcilor Dacia şi Renault, planul strategic prevede: reducerea numărului de platforme de la 4 la 1; reducerea diversităţii de caroserii de la 18 la 11, având ca rezultat capacitatea de a fabrica, în medie, 1,1 milioane de vehicule pe platformă faţă de 0,3 milioane de unităţi în prezent.

În 2020, Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a vândut 2,949 milioane vehicule la nivel global, în scădere cu 21,3% comparativ cu 2019, pe o piaţă auto globală care a scăzut cu 14,2% din cauza pandemiei de coronavirus. Vânzările de autoturisme şi utilitare marca Dacia au scăzut cu 29,2% în 2020, până la 520.765 unităţi.

Sursă foto: Dreamstime