Trecerea de la cai la mașini nu a fost soluția tehnologică perfectă și la timp, deoarece mașinile au schimbat lumea în cele mai neprevăzute moduri- de la geografia orașelor la geopolitica petrolului, scrie The Guardian. Dar mașinile au introdus un întreg set de probleme noi. Astăzi, mașinile electrice, încărcate cu energie regenerabilă, sunt văzute ca modalitate logică de a aborda o serie de preocupări. Dar dezbaterea despre meritele mașinilor electrice se dovedește a fi la fel de veche ca automobilul în sine.
În 1897, cea mai vândută mașină din SUA a fost un vehicul electric
În 1897, cea mai vândută mașină din SUA a fost un vehicul electric: Columbia Motor Carriage de la Pope Manufacturing Company. Modelele electrice erau mai mari decât cele alimentate cu abur și benzină.
Până în 1900, vânzările de vehicule cu abur preluaseră conducerea. In acel an au fost vândute 1.681 de vehicule cu aburi, 1.575 de vehicule electrice și 936 de vehicule pe benzină. Abia odată cu lansarea Oldsmobile Olds Motor Works din 1903, vehiculele pe benzină au preluat conducerea pentru prima dată.
Cel mai remarcabil exemplu al modului în care lucrurile ar fi putut funcționa diferit pentru vehiculele electrice este povestea Electrobat, un taxi electric care s-a dezvolttat la sfârșitul anilor 1890. Electrobat a fost creat în Philadelphia în 1894 de Pedro Salom și Henry Morris, doi oameni de știință care au susținut vehiculele electrice.
Detroit Electric și Waverley Electric au lansat în 1912 modele despre care se spune că au fost complet reproiectate pentru a satisface femeile. In 1914, producătorii de mașini electrice recunosteau în mod tacit incapacitatea lor de a concura cu mașinile pe benzină pe piața mai largă.
Cumpărătorii de mașini nu au vrut să se simtă limitați de autonomia bateriei
Eșecul vehiculelor electrice de la începutul secolului al XX-lea și apariția motorului cu ardere internă au avut legătură cu combustibilul lichid, care furnizează mult mai multă energie pe unitate de masă decât o poate face o baterie plumb-acid. Dar explicația nu este pur tehnică, având și o componentă psihologică. Cumpărătorii de mașini, atunci ca și acum, nu au vrut să se simtă limitați de autonomia bateriei unui vehicul electric și de incertitudinea de a putea să o reîncarce.
Tehnologia mașinilor electrice a înregistrat puține progrese încă din anii 1920. Cea mai mare problemă a rămas bateria: bateriile plumb-acid erau grele și voluminoase și nu puteau stoca multă energie pe unitate de greutate.
Bateriile litiu-ion au făcut posibilă trecerea la mașinile electrice, iar acum, datorită reglementării mai stricte a vehiculelor cu combustie, pentru a aborda schimbările climatice, acest lucru pare inevitabil. Viitorul transportului urban nu se va baza pe o singură tehnologie, ci pe un amestec de sisteme de transport, unite prin tehnologia smartphone-urilor, conchide The Guardian.