Dispar mașinile pe benzină. Un anunț recent indică faptul că intrăm într-o nouă eră a automobilelor!

Pentru prima dată în istorie, un automobil electric devine cea mai bine vândută mașină din Europa. Această mașină electrică, produs în afara Europei, a devenit luna trecută cel mai vândut automobil de pe piaţa din Europa, informează Bloomberg.

Elon Musk a dat lovitura cu Tesla Model 3

Este vorba de modelul Tesla Model 3. Acest model este cel mai accesibil realizat de producătorul american Tesla. Tesla Model 3 a devansat în septembrie modele cu motoare pe combustie internă precum Volkswagen Golf, Dacia Sandero, Renault Clio sau Peugeot 208. Aceste date au fost făcute pulice de firma de consultanţă Jato Dynamics.

Sursa citată a arătat că Tesla Model 3 a controlat o cotă de 2,6% din piaţa auto europeană în luna septembrie, cu 24.591 de unităţi înmatriculate (creştere de 42% în ritm anual). Este o cifră uriașă, faţă de 18.264 unităţi pentru Renault Clio, şi 17.988 de unităţi pentru Dacia Sandero (creştere de 41% în ritm anual).

În acest moment, cei care renunţă la autoturismele lor cu motoare pe combustibil sunt atrași de guverne cu stimulente generoase. În aceste condiții, în luna septembrie automobilele complet electrice şi hibridele de tip plug-in au controlat 23% din piaţa auto europeană. Cifra este cu mult mai mare decât automobilele cu motoare pe motorină.

Dispar mașinile pe benzină: punct de cotitură pentru automobilele electrice

Dobândirea poziţiei de lider după vânzările pe o lună este un punct de cotitură pentru automobilele electrice, susțin Jato Dynamics. În opinia lor, este și un semn că industria auto îşi accelerează tranziţia de la motoarele pe combustie.

Totodată, este şi pentru prima dată când un automobil produs în afara Europei este cel mai bine vândut model în regiune. În aşteptarea inaugurării uzinei Tesla de la Berlin, automobilele Model 3 sunt produse în SUA şi China.

Trebuie, însă, subliniatcă  avansul vânzărilor de automobile electrice vine într-un context mai puţin favorabil pentru piaţa auto din Europa. Criza globală de semiconductori afectează producţia şi întârzie livrările către clienţi. Spre exemplu, săptămâna trecută, timpul de aşteptare pentru un automobil Dacia Sandero a ajuns acum la şase luni.