Dispar mașinile pe benzină și motorină!? Cea mai mare forță a lumii a anunțat acum

hidrogen

Sursa: Dreamstime

Alături de vehiculele electrice, hidrogenul este văzut ca o modalitate de a încetini impactul distructiv asupra mediului. Deocamdatâ, hidrogenul contribuie mai mult la încălzirea planetei, decât la salvarea ei, arată studiile experților.

Hidrogenul rămâne departe de o soluție magică. Deocamdată, hidrogenul, produs anual la nivel global, în principal pentru rafinării și fabricarea îngrășămintelor, este fabricat cu gaz natural sau cărbune. Acest proces poluează aerul, încălzind planeta, în loc să o salveze, relatează ABC News.

Transportul alimentat cu hidrogen nu poate fi considerat încă energie curată

Un nou studiu al cercetătorilor de la universitățile Cornell și Stanford a constatat că cea mai mare parte a producției de hidrogen emite dioxid de carbon, ceea ce înseamnă că transportul alimentat cu hidrogen nu poate fi considerat încă energie curată.

Cu toate acestea, susținătorii transportului alimentat cu hidrogen spun că, pe termen lung, producția de hidrogen este destinată să devină mai sigură pentru mediu. Ei prevăd o utilizare tot mai mare a energiei electrice din energia eoliană și solară, care poate separa hidrogenul și oxigenul din apă. Deoarece astfel de forme regenerabile de energie câștigă o utilizare mai largă, producția de hidrogen ar trebui să devină un proces mai curat și mai puțin costisitor.

În trei ani, General Motors, Navistar și firma de camioane J.B. Hunt intenționează să construiască stații de alimentare și să conducă camioane cu hidrogen. Toyota și Kenworth au început să testeze camioane cu hidrogen pentru a transporta mărfuri de la nave la depozite. În Germania, un tren alimentat cu hidrogen a început să funcționeze încă din 2018. Airbus, cel mai mare producător mondial de avioane, are și el în vedere hidrogenul.

Hidrogenul, inclus în planurile lui Joe Biden pentru următoarea decadă

Combustibilul cu hidrogen este inclus în planurile președintelui Joe Biden de reducere a emisiilor la jumătate până în 2030. Proiectul de lege privind infrastructura include 9 miliarde de dolari pentru a reduce costul producerii hidrogenului curat și pentru centrele regionale de producere a hidrogenului.

În prezent, este mai costisitor să faci un camion cu hidrogen și să produci combustibil decât un camion cu motorină.

Deocamdată, producția de hidrogen mai curând se adaugă la poluare decât la reducerea ei. Studiul Cornell și Stanford a constatat că producerea hidrogenului albastru a emis cu 20% mai mult carbon decât arderea gazului natural sau a cărbunelui pentru căldură.

De aceea, cercetătorii se concentrează pe electroliză, care utilizează electricitatea pentru a separa hidrogenul și oxigenul din apă.

Sursa foto: Dreamstime