Consumatorii din Germania au parte de vești proaste, în contextul în care va fi retrasă o populară modalitate de plată. Aceasta reprezintă o alternativă la marii furnizori de servicii de plată globali.

O populară modalitate de plată urmează să fie retrasă definitiv de pe piață

Decizia afectează multe persoane, în contextul în care comercianții au integrat-o în sistemele lor. Este vorba despre Giropay, un sistem de plată alternativ care oferea o protecție sporită a datelor personale și securitatea informațiilor bancare.

Din păcate, aceasta nu a reușit să câștige suficientă popularitate în rândul utilizatorilor, chiar dacă era o alternativă bună într-o piață dominată de giganți internaționali precum PayPal, Visa și Mastercard.

Această soluție locală din Germania a fost promovată ca o alternativă sigură și convenabilă

În ciuda eforturilor de a oferi un serviciu transparent și bine integrat cu băncile locale, utilizatorii au continuat să se orienteze către opțiuni mai populare și mai recunoscute la nivel global.

Cu Giropay, băncile germane au încercat să concureze cu marii furnizori americani precum PayPal. Din păcate, acest sistem de plată va fi închis la sfârșitul anului.

Această decizie este cunoscută încă din iunie. Chiar și așa, mulți utilizatori par să nu fie informați, după cum arată postările de pe rețelele sociale.

În acest context, Giropay a transmis recent notificări de reziliere către utilizatorii afectați.

Germania
SURSA FOTO: Dreamstime

Data limită este 31.12.2024

Data limită este 31.12.2024. Acela este momentul în care serviciul Giropay se va încheia. Acest serviciu era accesibil în Germania pentru aproape orice cont bancar și era conceput ca o alternativă locală la PayPal, dar și la giganții cardurilor de credit, precum Visa și Mastercard.

Giropay oferea mai multe avantaje. În primul rând, nu aveau acces comercianții la contul bancar al utilizatorilor. Totodată, datele bancare nu erau transmise.

Astfel, toate informațiile rămâneau pe serverele băncii de origine. Chiar și așa, puțini utilizatori au apreciat acest avantaj privind protecția datelor.

În trecut, serviciul susținea susține că a fost activ pe 35 de milioane de conturi, potrivit cercetărilor de piață. Totuși, tranzacțiile realizate prin acest serviciu au reprezentat doar un procent mic din totalul pieței.