România nu stă cel mai bine la capitolul autostrăzi, ci dimpotrivă. În ultima vreme a existat o încercare a autorităților de a oferi o gură de oxigen șoferilor. Însă, potrivit ultimelor informații, inițiativa are mari șanse de a rămâne doar la faza unui mare și frumos proiect doar pe hârtie.
Este dezastru pentru șoferi. Una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România nu ar mai urma să fie construită. Și asta pentru că, proiectul cu chinezii pentru Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov nu a trecut prin Guvernul PSD demis. Potrivit jurnaliștilor de la economica.net, noul Guvern PNL nu susţine varianta cu partenerii asiatici. În consecință, veștile sunt extrem de proaste.
Potrivit sursei citate, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) nu a primit încă o ofertă finală din partea asocierii chino – turce CCCC – Makyol pentru construirea Autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov, astfel că nu a fost încă atribuit contractul. Chiar dacă ar fi fost atribuit, măsura ar fi trebuit să fie luată în Guvern. Lucrub care nu s-a mai întâmplat, Dăncilă fiind înlocuită cu Orban. Ceea ce va urma este destul de previzibil dacă se ține cont de declarația ministrului desemnat al Transporturilor din partea PNL, Lucian Bode. El a spus public că nu susţine proiectul realizării prin PPP cu chinezii. Acesta a spus că va trebui făcută o analiză urgentă pe proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, care se dorea a fi realizat în parteneriat-public privat de către fosta guvernare PSD.
De asemenea, programul de guvernare al PNL privind autostrada care ar trebui să traverseze Carpaţii prin Valea Prahovei prevede doar construirea secţiunii de 58 kilometri de la Comarnic la Braşov, fără tronsonul de la Ploieşti la Comarnic.