A început procesul de digitalizare în Ministerul Sănătății, a anunțat secretarul de stat Alexandru Rogobete. El a precizat că se va investi suma de 100 de milioane de euro, fonduri din PNRR.
Secretarul de stat la Ministerul Sănătății din România, Alexandru Rogobete, a dezvăluit marți un pas important în direcția modernizării sistemului de sănătate al țării. Rogobete a anunțat începerea procesului de digitalizare a întregului sistem medical românesc, în cadrul căruia se vor investi 100 de milioane de euro din fonduri nerambursabile din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Digitalizare în Ministerul Sănătății
Într-o postare pe rețelele de socializare, secretarul de stat a subliniat că eliminarea birocrației este o prioritate și că Ministerul Sănătății a dat undă verde pentru 94 de cereri de finanțare în acest sens.
„Începem digitalizarea reală a sistemului de sănătate din România. Adio dosar cu șină. 100 de milioane de euro, fonduri nerambursabile din PNRR pentru digitalizarea sistemului medical. 94 de cereri de finanțare aprobate ASTĂZI de Ministerul Sănătății”, a scris Rogobete pe Facebook.
Oficialul a evidențiat că acest proces de digitalizare va afecta în mod direct numeroase entități și instituții importante din sistemul de sănătate românesc, printre care se numără:
- 41 de Direcții de Sănătate Publică;
- 37 de Servicii de Ambulanță;
- 5 Institute de Medicină Legală;
- Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România;
- Agenția Națională de Transplant;
- Centrul Național de Sănătate Mintală și Luptă Antidrog;
- Institutul Național de Sănătate Publică;
- Institutul Național de Transfuzie Sanguină;
- Oficiul Central de Stocare pentru Situații Speciale;
- Registrul Național al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice;
- Institutul Național de Management al Serviciilor de Sănătate;
- Institutul Național de Medicină Sportivă;
- Ministerul Sănătății.
Legea care vizează celebrul „dosar cu șină” e în vigoare din vara anului trecut
De menționat că, încă din vara anului trecut, intrase în vigoare o lege care prevedea că nicio instituție publică de la nivel central și local nu mai poate impune nimănui să se prezinte la ghișeu cu celebrul deja dosar cu șină și cu copii după diverse acte în el.
În plus, orice persoană juridică de drept privat care prestează servicii publice era obligată să accepte copia cărții de identitate transmisă prin e-mail.
De asemenea, documentele necesare obținerii de alte documente, cum ar fi cererile sau formularele, pot fi depuse cu semnătură electronică.
Potrivit legii, din data de 4 iulie, toate instituțiile publice, centrale sau locale, ar fi trebuit să aibă pe site-urile lor formularele de care cetățenii au nevoie ca să obțină diverse documente, astfel ca procedura să se deruleze online. După completarea unui formular, cel care face solicitarea urma să primească documentul cerut pe email.