Dispare o mare bancă din România
Banca Transilvania, liderul pieței bancare din România în funcție de active, se află în negocieri avansate cu OTP din Ungaria pentru preluarea diviziei sale românești.
Ambele bănci își propun să încheie negocierile până la finalul acestui an, marcând o nouă etapă în peisajul financiar al Europei de Est.
În luna octombrie, Banca Transilvania și-a exprimat interesul pentru achiziționarea de active bancare. La momentul respectiv, nu a confirmat oficial oferta pentru divizia românească a OTP.
Totuși, în contextul unor tranzacții bancare din ce în ce mai numeroase în România, această mișcare ar putea consolida prezența creditorilor occidentali în regiune și ar oferi oportunități semnificative de creștere economică în Europa de Est.
Valoarea subsidiarei OTP din România este estimată la aproximativ 400 de milioane de euro de către analistul de capital Concorde Hai Thanh Le Phuong. În dolari, suma se ridică la 431 de milioane.
Tranzacția ar reprezenta un pas important pentru Banca Transilvania. O astfel de mișcare ar ajuta-o să își consolideze poziția de lider pe piața bancară de la noi.
Banca Transilvania a emis 6 milioane de carduri
Banca Transilvania a anunțat că a atins un nou prag impresionant. Este vorba despre emiterea unui total de 6 milioane de carduri în perioada iunie 2022 – noiembrie 2023. Banca a înregistrat o creștere de 1 milion într-un interval de cinci luni.
Potrivit informațiilor furnizate de banca de la Cluj, unul din patru carduri aflate în circulație în țară poartă emblema BT.
Băncile sunt tot mai orientate către inovații și servicii digitale. Banca Transilvania (BT) se distinge prin stabilirea unui record impresionant în emisia de carduri într-o singură zi.
Oana Ilaş, director general adjunct Retail Banking la Banca Transilvania, subliniază importanța ecosistemului eficient creat de bancă. Acesta încurajează plățile:
- contactless,
- comerțul electronic
- utilizarea cardurilor digitale
Oana Ilaş adaugă: „Poziţia Băncii Transilvania de lider în zona de emitere şi acceptare de carduri este susţinută de super-app-ul BT Pay, de programul de loialitate STAR, de soluţiile complementare de acceptare carduri şi de reţeaua noastră extinsă de bancomate şi agenţii. Am creat un ecosistem eficient, pe care dorim să îl perfecţionăm continuu și prin care venim către clienți cu beneficii și experiențe unice.”