UDMR a elaborat un proiect de lege care prevede ca autovehiculele de transport marfă cu o capacitate maximă autorizată mai mare de 2,4 tone să fie scutite de taxa de drumuri şi poduri, facilitând, astfel, funcţionarea companiilor de transporturi în perioada pandemiei.
Proiectul mai prevede ca Trezoreria de Stat să acorde împrumuturi fără dobândă pentru încheierea lucrărilor de investiţii, în cazul în care administraţiile locale sau instituţiile de stat se află în incapacitatea de a putea plăti investiţiile deja începute.
Proiectul pentru acordarea de facilităţi în domeniile transporturilor de mărfuri şi construcţiilor a fost elaborat de deputaţii UDMR Benedek Zacharie, Bende Sandor şi Kulcsar-Terza Jozsef.
Ce spune liderul grupului parlamentar UDMR
Liderul grupului parlamentar al UDMR din Camera Deputaţilor, Benedek Zacharie, a afirmat că aceste măsuri sunt necesare, deoarece, în prezent, nicio ordonanţă guvernamentală nu susţine eficient sectoarele de transport marfă şi de construcţii.
„Sunt necesare măsuri pentru a ajuta transportul de marfă, deoarece serviciile oferite de acest sector sunt indispensabile în perioada pandemiei. Astfel, dacă va fi eliminată taxa pentru drumuri şi poduri, aceste companii vor fi scutite de o povară în plus, în această perioadă dificilă”, a declarat Benedek Zacharie, conform unui comunicat al UDMR transmis vineri.
Deputatul UDMR s-a referit şi la reglementarea din proiect care vizează sprijinirea industriei construcţiilor.
„Concluzia în urma crizei din anul 2008 a fost aceea că Guvernul de atunci a neglijat capitolul de investiţii publice. Proiectul de lege al UDMR ar oferi o soluţie parţială pentru evitarea acestui neajuns: solicităm ca Trezoreria de Stat să acorde împrumuturi fără dobândă pentru încheierea lucrărilor respective, în cazul în care o administraţie locală sau o altă instituţie de stat se află în incapacitatea de a putea plăti investiţiile deja începute. Ulterior, administraţia locală va avea la dispoziţie 15 zile pentru plata facturii”, a adăugat Benedek Zacharie.
Proiectul a fost înregistrat pe 9 aprilie
Benedek Zacharie a precizat că Uniunea a solicitat dezbaterea în procedură de urgenţă a acestui proiect de lege, înregistrat la Parlament în 9 aprilie, mai menţionează sursa citată.
Potrivit prevederilor proiectului, „se scutesc temporar de la plata tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere prevăzute de ordonanţa Guvernului 15/2002(…) vehiculele de transport marfă şi vehiculele mixte, transporturile de marfă de orice categorie, cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone”. Scutirea se aplică de la data intrării în vigoare a prezentei legi până la 31 decembrie 2020, ora 24.00.
De asemenea, proiectul mai prevede că, „prin derogare de la prevederile articolului 3 din legea 238/2019, pe perioada de la data instituirii stării de urgenţă pe teritoriul României până la 31 decembrie 2020 se înfiinţează mecanismul de decontare a facturilor aferente lucrărilor de investiţii aflate în derulare, indiferent de modul de finanţare a lucrărilor prin credite rambursabile sau finanţare prin fonduri nerambursabile prin Trezoreria statului”.
„Instituţiile publice locale (…), precum şi companii sau societăţi naţionale cu capital integral de stat care sunt părţi în contractele de investiţii, respectiv finanţatori sau beneficiari, pot solicita Ministerului Finanţelor Publice acordarea de împrumuturi din venituri rezultate din privatizare pentru plata facturilor scadente reprezentând lucrări executate”, mai prevede proiectul.