Dispare plata cash! Aceste magazine nu mai acceptă numerar: Nu mai acceptăm

magazine

Sursa: Dreamstime

Banii cash ajung să fie utilizați din ce în ce mai puțin. Un număr important de magazine au ajuns să nu mai accepte decât plățile cu cardul. Marea întrebare care se ridică este ce se întâmplă cu persoanele care vor să utilizeze numerar?

Banii cash sunt la un pas să dispară. În Europa, multe lanțuri nu mai acceptă plata în numerar. În Germania, tot mai multe magazine refuză să accepte plăți în bancnote și monede.

De exemplu, recent un renumit lanț de magazine de electronice , precum și restaurante populare au anunțat oficial că nu mai acceptă plăți în numerar. Potrivit rapoartelor presei, mai multe magazine plănuiesc să urmeze exemplul.

Întreprinzătorii menționează costurile ridicate ale întreținerii caselor de marcat tradiționale drept principalul motiv pentru această decizie.

Poate un magazin să refuze plățile în numerar?

Totuși, ce se întâmplă dacă clientul nu are un card de credit sau din alte motive nu poate efectua o plată prin sistemul electronic? Poate un magazin să refuze să vândă mărfuri? Iată ce spun regulile.

În Germania, moneda legală este euro. Aceasta înseamnă că puteți insista asupra plăților în moneda respectivă. Comerciantul nu trebuie să accepte dolari, franci elvețieni sau alte valute, a arătat chip.de.

Cu toate acestea, faptul că euro este mijloc legal de plată în Germania nu înseamnă că trebuie să accepte plata sub formă de monede sau bancnote. Pentru că și plățile cu cardul se fac în această monedă.

În Germania, există așa-numitul libertatea contractului. Comerciantul poate decide singur dacă acceptă numai plăți cu cardul, doar plăți în numerar sau ambele. În practică, asta înseamnă că clientul nu poate face nimic atunci când magazinul acceptă doar plăți cu cardul sau prin aplicații mobile.

Pentru persoanele care vor să nu se trezească la casa de marcat că nu își pot achita produsele, trebuie întrebat în avans ce metodă de plată este acceptată.

Vânzătorul trebuie să informeze clientul ce tip de plată este acceptat

Deși majoritatea locurilor din Germania au încă case de marcat tradiționale, tot mai multe magazine, inclusiv lanțuri cunoscute, renunță la acceptarea banilor cash.

Vânzătorul trebuie să informeze clientul ce tip de plată este acceptat în magazin înainte de încheierea contractului de cumpărare. De exemplu, prin semnalizare adecvată în zona de intrare sau la casă.

Dacă nu sunteți sigur dacă puteți plăti în numerar, nu ezitați să întrebați. Informații detaliate pe acest subiect pot fi furnizate de către angajații companiei. Desigur, acest lucru este valabil și dacă doriți să știți dacă puteți plăti cu cardul.

Mastercard: Plățile electronice contribuie la albirea economiei

Numerarul are niște elemente și particularități care țin de suveranitatea, identitatea și politicile monetare ale fiecărui stat. Drept urmare, nu putem renunța complet la numerar, dar putem limita utilizarea lui. Aceasta este părerea lui Bogdan Pătru, Government Segment Lead, Mastercard România și Croația, care a explicat, într-un interviu wall-street.ro, care este relația românilor cu plățile digitale și cum funcționează Indicele Plăților Digitale.

Cu toate că nu putem subestima importanța cash-ului din viața românilor, Bogdan a menționat că numerarul este direct corelat cu nivelul economiei gri, atât la nivel local, cât și european, în timp ce plățile electronice contribuie la albirea economiei. Acestea pot fi urmărite ușor, sunt ținute în evidența și fiscalizate, ceea ce e un plus la nivelul societății.

Doar 2 din 5 români nu pot utiliza plățile digitale

Conform datelor Mastercard, la nivelul anului trecut, ponderea populației bancarizate era de 60%. Acest lucru înseamnă că 2 din 5 români nu au acces la produse și servicii financiare și, prin urmare, nu pot utiliza plățile digitale.

Întrebat care este motivul pentru care suntem încă în urmă la nivelul plăților digitale, reprezentantul Mastercard a menționat faptul că gradul de bancarizare este strâns legat de accesul la produsele și serviciile bancare, practic de infrastructura existentă, de nivelul de educație financiară și de pregătire digitală al românilor, dar și de afinitatea pentru cash la nivelul populației.