Dispare un celebru lanț de magazine din România. Ar putea fi înghițit de Mega Image

mega image

SURSA FOTO: Dreamstime

Mega Image se confruntă cu restricții impuse de Consiliul Concurenței în urma preluării Profi. Aceste condiții vizează stabilirea unor reguli clare pentru listarea și delistarea furnizorilor, generând un nou peisaj pe piața comerțului cu amănuntul!

Consiliul Concurenței supune dezbaterii publice angajamentele propuse de Delhaize „The Lion” Nederland BV

Delhaize „The Lion” Nederland BV este o companie activă pe piața românească prin intermediul Mega Image. Propunerile vizează îngrijorările concurențiale identificate în urma preluării Profi Rom Food SRL.

Autoritatea de concurență a semnalat preocupări legate de impactul acestei operațiuni asupra competiției în comerțul cu amănuntul. Angajamentele propuse includ implementarea unor reguli pentru listarea și delistarea furnizorilor în rețeaua Mega Image/Profi. Aceste reguli se aplică atât pentru produsele alimentare, cât și pentru cele non-alimentare.

”Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland BV (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale identificate pe piaţa achiziţiilor de produse de la furnizori, în contextul preluării Profi Rom Food SRL”, transmite autoritatea de concurenţă.

Autoritatea de concurență a realizat o analiză care a evidențiat îngrijorări legate de impactul preluării asupra concurenței pe piața locală a comerțului cu amănuntul. Aceasta se referă în special la produsele de consum curent, în principal alimentare, și la achizițiile de la furnizori. Angajamentele propuse au ca scop implementarea unor proceduri care reglementează listarea și delistarea furnizorilor în rețeaua Mega Image/Profi. Aceste reguli se aplică atât pentru produsele alimentare, cât și pentru cele non-alimentare.

SURSA FOTO: Dreamstime

”Este pentru prima dată când impunem condiţii referitoare la listare/delistare având în vedere amploarea tranzacţiei şi intrarea în vigoare a Directivei europene privind practicile comerciale neloiale în cadrul lanţului de aprovizionare, transpusă prin legea 81. De aceea, este foarte important ca toate companiile care furnizează produse celor două reţele de magazine să ne trimită observaţiile referitoare la angajamentele propuse de Mega Image.  Vom analiza cu atenţie toate observaţiile primite şi vom evalua angajamentele propuse în scopul asigurării unui mediu concurenţial echitabil pentru toate părţile implicate” a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Mega Image se angajează să implementeze o procedură pentru toți furnizorii săi, inclusiv cei ai rețelei Profi

Această procedură va stabili condițiile de acces în magazinele celor două rețele, precum și criteriile necesare pentru a evita delistarea. Vor fi stabilite termene clare pentru delistare și obligația de a notifica furnizorii în prealabil.

De asemenea, Mega Image va crea o procedură specială pentru furnizorii relevanți. Aceștia sunt furnizorii care contribuie cu peste 20% la cifra de afaceri a rețelelor Mega Image și Profi. Mega Image se angajează să nu elimine produsele acestor furnizori, decât în anumite condiții clar definite. Aceste condiții includ respectarea prevederilor legale sau cazul în care produsele devin nerelevante, iar cererea pentru ele scade semnificativ.

Procedura pentru toți furnizorii va fi implementată pe termen nelimitat. În schimb, procedura destinată furnizorilor relevanți va fi valabilă timp de 2 ani de la finalizarea tranzacției și va fi actualizată după primul an.

Consiliul Concurenței invită toate persoanele fizice și juridice interesate să își exprime opiniile cu privire la angajamentele propuse de Mega Image până pe 4 noiembrie 2024. Observațiile pot fi trimise la adresa Consiliului Concurenței.