Fără supermarketuri în mall-uri, pe viitor?!

Doron Klein, CEO al AFI Europe pentru România și Cehia, a explicat că în marile mall-uri din România vor avea loc schimbări. El a vorbit despre o reducere semnificativă a spațiului destinat marilor hipermarketuri aflate la parter.

De exemplu, în cadrul AFI Palace Cotroceni se găsește hipermarketul Auchan. Acolo, se preconizează o diminuare a spațiului alocat acestuia. În perspectivă, există posibilitatea ca astfel de magazine să dispară complet, transmite Mediafax.

„Trendul reducerii spaţiului alocat hi­per­marketurilor este deja în curs. Vremea în care mallul includea un mare hipermarket a apus deja.

Chiar şi operatorul hipermarketu­lui a în­ţeles asta şi reevaluează situaţia. Auchan va fi mai mic, am ajuns la o înţelegere cu ei şi vor reduce suprafaţa.

Şi sunt mai multe exemple de hipermarketuri existente care reduc supra­faţa, reduceri mai mari decât facem noi aici (la AFI Cotroceni – n.red.)“, a declarat Doron Klein, CEO al AFI Europe România şi Cehia.

Dacă înainte de anul 2000, singura prezenţă a comerţului modern era Metro, iar în 2001 apărea Carrefour Militari, amplasat din­colo de centura Capitalei, motiv pentru care cum­părăturile ocupau practic o zi în­treagă, dar acolo gama era de la papetărie şi haine la produse alimentare sau electronice şi electro­cas­nice, acum oferta este mult mai diversi­ficată şi prezentă în zonele rezidenţiale.

Supermarketurile Cora dispar definitiv din România

În altă ordine de idei, magazinele Cora vor dispărea definitiv. Carrefour este la un pas să preia magazinele Cora din România, după ce Consiliul Concurenței și-a dat acordul asupra tranzacției.

În cursul lunii octombrie, Consiliul Concurenţei a avizat tranzacţia dintre Grupul Carrefour și compania Romania Hypermarche SA, cea care operează lanţul de hypermarketuri „Cora” şi magazinele „Cora Urban”.

„În cadrul analizei efectuate de autoritatea de concurenţă, a fost evaluat impactul operaţiunii asupra opţiunilor producătorilor/furnizorilor de produse alimentare şi nealimentar. Astfel, s-a constatat că furnizorii au ca opţiuni pentru plasarea produselor şi celelalte formate de magazine, incluzând reţele locale de supermarketuri, cash&carry, comerţ tradiţional etc.

În plus, prezenţa unor competitori importanţi pe această piaţă generează o presiune concurenţială semnificativă. Pentru a nu creşte preţurile pentru consumatori, Carrefour fiind concurat de grupul Schwarz (Kaufland&Lidl), Auchan, Profi, Penny şi Mega Image”, se menţionează într-un comunicat al Consiliului Concurenţei.

Analiza instituției a vizat ariile de captare a consumatorilor din jurul magazinelor Cora. Este vorba despre 10 hipermarketuri în orașele Bucureşti, Bacău, Constanţa, Drobeta Turnu Severin, Cluj Napoca, Ploieşti. În plus, sunt şi 8 magazine de proximitate Cora Urban în Bucureşti şi Chiajna (judeţul Ilfov).

Pentru ariile de captare s-a luat în calcul o zonă de până la 10 minute de mers cu maşina în jurul magazinelor. Aceeași zonă a fost luată în calcul și în jurul magazinelor de proximitate.