În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri ‘Carrefour’, 218 supermarketuri (203 magazine ‘Market’ şi 15 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerţ online.
Carrefour, cel mai mare retailer alimentar european, ar putea concedia aproximativ 4% din forţa sa de muncă din Italia – sau până la 590 de angajaţi – şi ar putea renunţa la cinci din cele 51 de hipermarketuri din această ţară, din cauza declinului vânzărilor, conform planului său de afaceri pentru perioada 2019 – 2022, transmite Reuters.
Planul, prezentat sindicatelor luna aceasta, prevede investiţii de aproximativ 400 milioane de euro (454 milioane de dolari) pentru a majora investiţiile în e-commerce şi pentru a extinde reţeaua de magazine de proximitate din Italia cu încă 300 de unităţi, scrie Agerpres.
Concedierile din Italia vin pe fondul intenţiei coaliţiei aflate la guvernare de a adopta o lege care să forţeze închiderea centrelor comerciale şi a supermarketurilor din afara centrelor oraşelor timp de 26 de duminici pe an.
Principalele pieţe din Europa ale Carrefour sunt Franţa, Spania şi Italia. Anul trecut, vânzările Carrefour pe piaţa italiană au scăzut cu 4%, pe fondul concurenţei, în special din partea retailerilor online.
Compania a anunţat că va încerca să reducă la minim concedierile şi unde va fi posibil ele se vor realiza printr-o schemă de plecări voluntare.
În luna ianuarie, Carrefour a prezentat un plan care vizează reducerea costurilor şi a numărului de locuri de muncă, majorarea investiţiilor în e-commerce şi încheierea unui parteneriat în China, în ideea de a stimula profitul şi veniturile pentru a putea concura cu distribuitorul online Amazon.