Volkswagen are probleme cu banii
Volkswagen se confruntă cu presiuni economice semnificative și nu vede nicio modalitate de a evita disponibilizările și închiderile de fabrici pentru a reduce costurile cu 4 miliarde de euro, a declarat Thomas Schaefer, directorul general al mărcii, într-un interviu acordat publicației Welt am Sonntag. Afirmațiile acestuia vin într-un context de tensiuni tot mai mari cu sindicatele, care au amenințat cu greve și au cerut soluții concrete din partea companiei pentru negocierile aflate în desfășurare asupra salariilor și capacității, excluzând atât închiderea fabricilor, cât și reducerile semnificative de personal, scrie Reuters.
„În cele din urmă, orice soluție trebuie să reducă atât supracapacitatea, cât și costurile. Nu putem pur și simplu să lipim un leucoplast și să continuăm să ne târâm. Asta ar reveni să ne muște mai târziu într-un mod serios”, a declarat Schaefer, subliniind că problemele actuale nu pot fi rezolvate decât prin măsuri radicale.
Reducerea personalului și costurile ridicate
Schaefer a explicat că o mare parte a reducerilor de locuri de muncă ar putea fi realizată prin pensionare anticipată și restrângere naturală. Totuși, el a avertizat că acest proces nu va fi suficient pentru a răspunde nevoilor urgente ale companiei: „Pur și simplu ar dura prea mult. Nu are rost să amânăm restructurarea până în 2035. Până atunci, concurența noastră ne-ar lăsa în urmă”. Potrivit acestuia, Volkswagen ar trebui să finalizeze restructurarea în termen de trei până la patru ani.
În plus, Volkswagen le-a cerut lucrătorilor de la unitatea VW AG, care se află în centrul disputei actuale, să accepte o reducere salarială de 10%. Această solicitare a alimentat și mai mult tensiunile cu sindicatele, care au respins categoric orice propunere ce implică scăderea veniturilor angajaților.
Directorul mărcii a evidențiat și provocările legate de costurile cu forța de muncă din Germania, care sunt semnificativ mai mari decât în alte regiuni. „Costurile cu forța de muncă în fabricile germane ale Volkswagen au fost aproximativ de două ori mai mari decât cele ale colegilor și fabricile proprii ale VW din sudul și estul Europei”, a explicat Schaefer. În acest context, el a afirmat că nu există speranțe ca cererea din Europa să se redreseze semnificativ pe termen scurt.
Eforturi continue de economisire
Până în prezent, măsurile de economisire implementate de Volkswagen au generat un efect pozitiv asupra profiturilor, de aproximativ 7,5 miliarde de euro, însă directorul general a subliniat că sunt necesare economii suplimentare de încă 4 miliarde de euro. „Compania nu vede în prezent nicio posibilitate de a evita închiderea unor fabrici în Germania”, a declarat Schaefer, menționând că aceste închideri ar putea afecta atât unitățile de producție de vehicule, cât și fabricile de componente.
Schaefer a reafirmat că restructurarea radicală este singura soluție pentru ca Volkswagen să rămână competitivă, chiar dacă aceasta va implica măsuri dureroase pe termen scurt. Cu toate acestea, deciziile dure ale conducerii se lovesc de rezistența sindicatelor, care cer soluții mai echitabile pentru angajați. Conflictul dintre părți rămâne deschis, iar viitorul fabricilor din Germania este încă incert.