Se schimbă regulile pentru fabricanții de autoturisme. Toate mașinile noi comercializate în Europa vor avea senzori de limitare a vitezei. S-a dat ordin în toată Europa.
Dispozitiv de limitare a vitezei obligatoriu pentru mașini
Începând din această vară, toate vehiculele care ies din fabricile europene vor fi echipate cu senzori de limitare a vitezei. Acest sistem inovator va detecta limitele de viteză impuse pe tronsonul de drum pe care se află mașina și va alerta șoferul în cazul în care depășește aceste limite.
Noua tehnologie se bazează pe citirea indicatoarelor rutiere și pe datele furnizate de GPS-ul vehiculului pentru a asigura conformitatea cu reglementările de viteză.
Sistemul va include mai multe metode de avertizare pentru a asigura că șoferii sunt conștienți atunci când depășesc limita de viteză. Printre acestea se numără o pictogramă pe tabloul de bord care va semnala că viteza curentă este prea mare pentru zona în care se află vehiculul.
Alte forme de avertizare pot include vibrații în pedala de accelerație sau în volan, care sunt menite să atragă atenția șoferului fără a cauza disconfort semnificativ. De asemenea, producătorii auto au opțiunea de a integra un sunet de avertizare care se declanșează în cazul depășirii limitei de viteză.
Un aspect important al acestui sistem de limitare a vitezei este că acesta nu va interveni asupra mecanismului de frânare al vehiculului. Astfel, șoferul rămâne în control total asupra frânării, iar sistemul de limitare a vitezei se concentrează exclusiv pe avertizarea și informarea acestuia. Această abordare a fost aleasă pentru a evita orice interferență cu controlul vehiculului și pentru a asigura o experiență de conducere cât mai fluidă.
România este lider la accidente
În prezent, sistemele de limitare a vitezei implementate în mașini sunt similare cu funcționalitățile de limitare oferite de aplicațiile de navigație, cum ar fi Waze, care emit un semnal acustic atunci când se depășește limita de viteză. Totuși, există o preocupare legată de faptul că șoferii ar putea alege să dezactiveze aceste sisteme de siguranță, ceea ce ar putea compromite eficiența lor. În ciuda acestei posibilități, implementarea acestor tehnologii are potențialul de a reduce semnificativ numărul accidentelor rutiere cauzate de viteza excesivă și de a contribui la creșterea siguranței pe drumurile europene.
„România este lider la accidente mortale pe drum, de câțiva ani deja, în Europa. Cât timp reducem viteza și circulăm cu viteza dată de administratorul drumului, care este calculată pentru acest sector de drum, ar trebui să fim în afara pericolelor majore”, a precizat pentru Știrile Pro TV Andrei Potra, specialist în conducere defensivă.
În ultimii ani, mai mulți producători auto au început să dezvolte mașini care sunt restricționate la anumite limite de viteză, cum ar fi 140, 150 sau 160 km/h. În același timp, opțiunile de siguranță s-au diversificat considerabil. Printre caracteristicile disponibile se numără asistența pentru frânare, controlul suspensiilor, camerele pentru detectarea pericolelor și chiar sisteme care atenționează șoferul în cazul în care acesta începe să adorm la volan.