Distribuitorul Rolex vrea să investească în extindere până la 10 mil.euro

Chronolink, distribuitorul mărcii de ceasuri Rolex în România, estimează că va investi în următorii cinci ani aproximativ zece milioane euro pentru extinderea la nivel naţional şi în noi branduri de lux, potrivit directorului general, Loucas Ellinas. „Nu avem o limită pentru a investi, ci o vom face în funcţie de ceea ce avem nevoie pentru a ne asigura prezenţa pe piaţă. Vom deschide atunci când planul de afaceri va demonstra că magazinul respectiv va fi un succes din pu

Chronolink, distribuitorul mărcii de ceasuri Rolex în România, estimează că va investi în următorii cinci ani aproximativ zece milioane euro pentru extinderea la nivel naţional şi în noi branduri de lux, potrivit directorului general, Loucas Ellinas.

„Nu avem o limită pentru a investi, ci o vom face în funcţie de ceea ce avem nevoie pentru a ne asigura prezenţa pe piaţă. Vom deschide atunci când planul de afaceri va demonstra că magazinul respectiv va fi un succes din punct de comercial. (…) Pentru următorii cinci ani avem pregătit un buget de aproximativ 10 milioane euro pentru a acoperi nevoile companiei. În funcţie şi de cum va evolua piaţa, este posibil ca la sfârşitul acestei perioade să avem trei magazine în Bucureşti şi trei în ţară, şi să ne extindem portofoliul de branduri de bijuterii şi ceasuri”, a explicat Ellinas.

Chronolink deţine în prezent un magazin monobrand Rolex şi unul multibrand în galeria comercială a hotelului Marriott. Compania este unicul distribuitor autorizat în România pentru mărcile Rolex şi Tudor – ceasuri, Boucheron şi Mikimoto – bijuterii.

Un nou magazin pe Calea Victoriei

Firma intenţionează să deschidă în acest an un magazin pe Calea Victoriei, investiţie de peste 500.000 euro, şi unul situat în nordul Capitalei.

„La finele anului trecut am decis să ne schimbăm strategia şi să deschidem magazine în spaţiile proprii pe care le vom cumpără. Renunţăm să ne mai extindem în spaţii închiriate. (…) Criza a adus un lucru bun, şi anume reducerea preţurilor exagerate pentru proprietăţile comerciale, iar presiunea existentă va face ca piaţa să atingă un nivel mai realist al preţului pe metru pătrat. Credem că este momentul oportun pentru noi, ca distribuitor, să negociem în termeni favorabili chiriile sau preţul pentru spaţii bune, pe străzi importante”, a afirmat directorul general Chronolink.

Compania vizează deschiderea în 2011 a primul magazin în Timişoara, în atenţie fiind şi oraşele Braşov, Constanţa şi Cluj Napoca. Investiţiile pentru extinderea reţelei vor fi susţinute din fonduri proprii.

80.000 de euro pentru promovarea brandului Rolex

Afacerile distribuitorului s-au plasat în 2009 la un nivel apropiat celui din anul precedent, Ellinas apreciind că în 2010 va fi o provocare pentru consolidarea business-ului. În 2008, compania a avut o cifră de afaceri de 3,3 milioane de lei şi pierderi de circa 400.000 de lei, potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice.

Compania a investit în 2009 circa 80.000 euro pentru promovarea brandului Rolex şi intenţionează să aloce în 2010 între 60.000-65.000 pentru un brand. În România, aproape 97% dintre toate brandurile de ceas sunt prezente pe piaţă, în timp ce la bijuterii procentajul este de 70%-80%.

Piaţa bunurilor de lux din România a scăzut anul trecut cu 30-35%, la 350 milioane euro, din cauza crizei, potrivit CPP Management Consultants.

SURSA: Mediafax