Numărul contribuabililor care au ales, în timpul pandemiei, să-și deschidă conturi online pentru a gestiona relația cu administrațiile locale a crescut de 6 ori în 2020, față de aceeași perioadă din 2019. În același timp, numărul de operațiuni realizate prin intermediul platformelor informatice care deservesc administrațiile este de 12 ori mai mare.
DITL Sector 5 consideră că digitalizarea proceselor a dus la o gestionare bună a relației cu cetățenii. Prin desfășurarea online a operațiunilor, contribuabilii salvează timp, iar problema le este rezolvată de până la 20 de ori mai rapid cele mai multe ori în maxim 1 oră, fără deplasare.
Iulian Manea, reprezentantul DITL Sector 5, a arătat care sunt avantajele digitalizării și cum instituția care este în subordinea Primăriei sectorului 5, în urma suportului și solicitărilor Primarului Daniel Florea, a reușit să ofere cetățenilor din sectorul 5 cea mai bună variantă pentru păstrarea distanței sociale și relaxarea activității la ghișee. Prezent în cadrul dezbaterii organizate de Revista Capital, Capital Online Meetings – Digitalizarea la nivelul instituțiilor statului, acesta a arătat că acest lucru implică și un consum mai mic de timp și energie, atât din partea contribuabililor, cât și din cea a reprezentanților autorităților