Planul, care ar urma să se desfăşoare pe o perioadă de 19 luni, este supus aprobării Adunării Generale a Creditorilor care trebuie să îşi dea verdictul în maxim o lună de la depunere, adică în data de 26 iunie.
„După doi ani consecutivi de pierderi, Diverta va înregistra în anul financiar 2011 un rezultat operațional pozitiv, demonstrând că este în continuare un jucător fiabil pe piața de retail din România”, a declarat Andreea Anghelof, senior partner în cadrul CITR.
În prezent, Diverta operează 47 de magazine, în 32 de orașe, cu o suprafață de retail de 19.500 mp și cu 375 de angajați. Diverta a încheiat anul 2010 cu o cifră de afaceri de 21 milioane euro şi estimează pentru anul acesta 19 milioane de euro.
Reduceri la sânge
„În perioada de observație s-au luat toate măsurile necesare pentru redresarea companiei, prin închiderea magazinelor neprofitabile, renegocierea chiriilor, reducerea structurii de personal, precum și ajustarea celorlalte costuri operaționale”, a explicat Amalia Buliga, CEO-ul Diverta. Anul trecut, retailerul a închis 13 magazine şi a deschis două în Sun Plaza şi Atrium Center Arad.
Având în vedere limitările pe fluxul de „cash“ pe care îl va genera societatea pe durata planului, Diverta își propune achitarea creditorilor garantați, a datoriilor către bugetul de stat, parțial a datoriilor către salariați, precum și conversia datoriilor în actiuni pentru creditorii chirografari speciali.
Piaţa de carte a înregistrat în 2010 un trend descendent, concretizat într-o scădere cu aproximativ 15% comparativ cu 2009. Piaţa de carte străină a fost în scădere cu aproximativ 25% faţă de anul 2009, valoarea medie a coşului de cumpărături suferind la rândul său o scădere semnificativă.