Cifrele acestea au fost prezentate joi, 23 martie, alături de anunţul Ford că va introduce o nouă modalitate de a raporta rezultatele financiare, în ideea de a da investitorilor o imagine mai clară asupra performanţelor celor trei divizii principale ale grupului.
După rezultatele pe primul trimestru, care vor fi anunţate la data de 2 mai, Ford o să publice rezultatele înregistrate de diviziile: „Ford Model e” (vehicule electrice), „Ford Blue” (vehicule pe combustie) şi „Ford Pro” (vehicule comerciale şi servicii).
Pierderi care se vor ridica la șase miliarde de dolari
Potrivit Ford, în perioada 2021-2023, pierderile cumulate înregistrate de divizia „Ford Model e” se se vor ridica la şase miliarde de dolari. Cu toate acestea, oficialii companiei se aşteaptă ca divizia de vehicule electrice să devină profitabilă până la finele lui 2026 cu o marjă de profit operaţional de 8%.
John Lawler, directorul financiar, a spus că Ford nu va mai publica rezultate financiare defalcate pe regiuni, ci doar pe divizii de activitate. Pe lângă asta, Lawler a mai spus că Ford va publica cifrele de vânzări anuale şi trimestriale precum şi cota de piaţă a companiei pe primele cinci pieţe mondiale, dar nu va mai oferi informaţii cu privire la vânzările şi cota de piaţă la nivel regional.
Ford a pierdut 600 milioane de dolari în China
Anul trecut Ford, a avut pierderi înainte de taxe în valoare de 600 milioane de dolari în China, a fost într-o situaţie critică în Europa şi a afişat un profit modest de 400 milioane de dolari în America de Sud. Cea mai mare parte a profitului operaţional (9,2 miliarde de dolari) a fost realizată în America de Nord.
Această companie se aștepta ca divizia sa de vehicule comerciale Ford Pro să îşi dubleze profitul înainte de taxe în acest an, până la şase miliarde de dolari, în timp ce afacerile tradiţionale regrupate în divizia Ford Blue ar urma să înregistreze o creştere modestă până la şapte miliarde de dolari.
Ford va avea capacitatea globală de a produce în jur de 600.000 de vehicule pe an
John Lawler a mai precizat că Ford o să ajungă la două milioane de vehicule electrice pe an. El a adăugat că intenţionează să folosească la maximum această capacitate.
Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, ce are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume. În Europa, Ford este responsabilă pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are circa 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproape 59.000 de oameni, când sunt incluse afacerile neconsolidate.
În martie 2022, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor.