Grupul japonez Panasonic a înregistrat un profit net de 32,25 miliarde yeni (255,6 milioane euro) în trimestrul octombrie-decembrie, al treilea al anului fiscal 2008-2009, faţă de o pierdere de 63,11 miliarde yeni în perioada corespunzătoare a anului anterior, a anunţat vineri compania. Vânzările grupului au urcat uşor în perioada analizată, de la 1.879,94 miliarde yeni la 1.886,58 miliarde yeni (14,95 miliarde euro). Rezultatele au fost susţinute în principal de reducerile de cos
Grupul japonez Panasonic a înregistrat un profit net de 32,25 miliarde yeni (255,6 milioane euro) în trimestrul octombrie-decembrie, al treilea al anului fiscal 2008-2009, faţă de o pierdere de 63,11 miliarde yeni în perioada corespunzătoare a anului anterior, a anunţat vineri compania.
Vânzările grupului au urcat uşor în perioada analizată, de la 1.879,94 miliarde yeni la 1.886,58 miliarde yeni (14,95 miliarde euro). Rezultatele au fost susţinute în principal de reducerile de costuri şi de performanţele peste aşteptări ale divizei de televizoare, iar Panasonic a majorat prognoza de profit operaţional pentru anul fiscal care se va încheia în martie de la 120 miliarde yeni la 150 miliarde yeni (1,18 miliarde euro), faţă de 72,87 miliarde yeni în anul fiscal 2008-2009.
În ultimul trimestru al anului trecut, profitul operaţional s-a plasat la 101 miliarde yeni (800,5 milioane euro), comparativ cu 26,4 miliarde yeni în perioada similară din 2008.
Chiar şi după majorarea obiectivelor, profitul companiei va reprezenta, în acest an fiscal, doar o treime din câştigul de 519,48 miliarde yeni raportat în 2007-2008, ultimul an înainte ca industria electronicelor să înceapă să simtă efectele crizei.
Cerere mare pentru televizoarele LCD
Panasonic s-a bucurat în trimestrul octombrie-decembrie 2009 de creşterea puternică a cererii de televizoare LCD. Grupul a cumpărat, în decembrie, pachetul majoritar de acţiuni la Sanyo Electric, cel mai mare producător de baterii reîncărcabile din lume, pentru a obţine o cotă importantă pe o piaţă cu un potenţial uriaş de creştere, determinat de dezvoltarea industriei autoturismelor cu propulsie hibridă sau electrică.
În perioada aprilie-decembrie, primele nouă luni ale anului fiscal 2009-2010, Panasonic a înregistrat o pierdere netă de 14,6 miliarde yeni (115,7 milioane euro), faţă de un profit net de 65,37 miliarde yeni în perioada similară a anului anterior. Vânzările grupului s-au plasat în această perioadă la 5.219,88 miliarde yeni (41,37 miliarde euro), în scădere cu 16,1% de la nivelul de 6.223,65 miliarde yeni.
SURSA: Mediafax