Doamna Casa Lux investeste in produse cosmetice

Incepand cu acest an, Mariana Braiescu va intra pe piata bunurilor de larg consum Anul trecut, Mariana Braescu, femeie de afaceri si, in acelasi timp, jurnalist, scriitor si dramaturg, a vandut compania Casa Lux concernului german de presa Burda – o tranzactie de mare succes pentru ambii parteneri. Pana la sfarsitul anului trecut, Mariana Braescu a fost proprietara celui mai mare trust editorial cu capital integral romanesc. Afacerea pe care a initiat-o in



Incepand cu acest an, Mariana Braiescu va intra pe piata bunurilor de larg consum

Anul trecut, Mariana Braescu, femeie de afaceri si, in acelasi timp, jurnalist, scriitor si dramaturg, a vandut compania Casa Lux concernului german de presa Burda – o tranzactie de mare succes pentru ambii parteneri.




Pana la sfarsitul anului trecut, Mariana Braescu a fost proprietara celui mai mare trust editorial cu capital integral romanesc. Afacerea pe care a initiat-o in 1994, odata cu lansarea pe piata a revistei Casa Lux – o marca ce s-a impus si a crescut ca un bulgare de zapada – a trecut prin mai multe etape de dezvoltare, astfel ca, zece ani mai tarziu, compania edita sapte titluri, fiecare dintre ele proiecte originale, de mare succes si utilitate.


Nu este de mirare faptul ca, de-a lungul timpului, reprezentantii unor renumite trusturi de presa si-au exprimat intentia de a achizitiona compania Casa Lux. S-au perindat oferte, s-au vehiculat cifre. Fondatoarea companiei a considerat aceste demersuri o validare a ceea ce a facut din “inventia” sa, insa simtea ca nu este momentul sa vanda, pentru ca piata nu era inca pregatita pentru acest gen de tranzactii. Pana in vara anului 2005, cand a venit oferta din partea grupului Burda.
“Inca de la infiintarea revistei Casa Lux, am stiut ca acesta este drumul: sa bransez publicatiile mele la un lant international important, care sa le asigure continuitatea. Intalnirea cu grupul Burda – un grup de familie atat de prestigios in Germania si in alte tari din Europa – m-a facut sa cred ca am facut alegerea cea mai buna pentru reviste si pentru echipa”, isi explica Mariana Braescu decizia.




Contractul intre cele doua parti s-a semnat in august, insa predarea efectiva s-a facut la sfarsitul anului, astfel ca exercitiul financiar al firmei, pe 2005, ii apartine Marianei Braescu. Pe de alta parte, prezenta sa in companie, pana in luna februarie a acestui an, si consilierea noilor proprietari a asigurat o tranzitie lipsita de probleme. Precizam ca numele sau ramane mentionat adecvat, ca director fondator, pe coperta fiecarei reviste pe care a creat-o. Este vorba de: Casa Lux, Casa de vacanta, Practic in bucatarie, Practic – Idei pentru casa, gradina si apartament, Draga mea, Draga mea pentru copii, precum si Carticica practic(a).


Mariana Braescu a pastrat in proprietate marcile inregistrate mentionate anterior, insa pentru alte categorii decat publicatiile. Acestea vor fi valorificate ca branduri in domenii precum cel al produselor alimentare, produselor cosmetice, produselor pentru copii, detergentilor, saloanelor de moda si frumusete, amenajarilor imobiliare etc.


Mariana Braescu are o multime de idei vizavi de lansarea unor noi reviste – are deja noua titluri inregistrate – dar si de domeniul literar. Are, de asemenea, in vedere punerea in scena a pieselor de teatru publicate sau proiecte culturale legate de cartile pentru copii.
Pentru a treia oara consecutiv, Doamna Casa Lux, cum au supranumit-o cititorii si admiratorii pe Mariana Braescu, se afla pe lista candidatelor la Top 100 femei de succes, editia din acest an urmand sa fie lansata in data de 30 martie.

Carte de vizita

• Inainte de a fonda compania Casa Lux, a facut filosofie si jurnalistica, a scris carti de proza, piese de teatru, literatura pentru copii


• A obtinut numeroase distinctii din partea unor organizatii culturale din Romania


• A participat la fondarea Asociatiei “Biblioteci pentru sate”


• In acest an, va infiinta Fundatia Doamna Casa Lux