Doar 15% dintre firmele care trebuie să depună, până pe 25 februarie, declaraţia unică, au cumpărat certfificatele digitale calificate necesare pentru transmiterea datelor, a declarat vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Mihai Gogangea.
"Ne-am dori ca procesul de achiziţionare a certificatelor digitale să fie mai amplu, Până ieri, 17.000 de certificate au fost cumpărate cu care se depun declaraţiile pentru 70.000 de contribuabili. Rămâne un număr mare de firme care nu au achiziţionat certificatul şi care vor depune la ghişee în formă fizică.
Pentru aceştia, am asigurat o perioadă de tranziţie de şase luni", a spus Gogangea. Potrivit acestuia, circa 470 de mii de companii sunt obligate să depună declaraţia unică, având angajaţi pentru care trebuie să declare şi să plătească impozitul pe venit şi contribuţiile de asigurări.
Declaraţia unică va putea fi depusă online, începând de pe 7 februarie, până pe 25 februarie, pentru obligaţiile aferente lunii ianuarie. De asemenea, declaraţia va putea fi depusă şi la ghişeele ANAF, pe hârtie, ştampilată şi semnată, însoţită de CD, dar numai în primul semestru al anului 2011. De la 1 iulie, toţi contribuabilii vor fi obligaţi să depună online.
"Din analize, 40% dintre contribuabili aleg să depună în ultima zi. Îi rugăm să nu mai lase pentru ultima zi pentru a se evita cozile şi aglomeraţia de la ghişee", a spus vicepreşedintele ANAF. Numărul celor care vor cumpăra certificatul calificat ar putea creşte până la sfârşitul lunii, potrivit lui Gogangea.
În zilele de 24 şi 25 februarie, programul de lucru al ANAF va fi prelungit. Astfel, contribuabilii vor putea depune declaraţiile în intervalul orar 8-20. În prezent, există trei firme acreditate de Minusterul Comunicaţiilor pentru a emite certificate calificate: Digisign, Certsign şi TransSped.
Citeşte şi