Doar 29% dintre companii şi 27% dintre responsabilii departamentelor de IT se consideră pregătiţi pentru a face faţă ameninţărilor de securitate. În contextul în care subiectul criminalităţii cibernetice este unul extrem de popular în ultima perioadă în spaţiul corporate, aceste cifre sunt surprinzătoare şi demonstrează încă o dată faptul că este nevoie de o strategie mai clară de securitate şi de investiţii susţinute din partea companiilor. De altfel, respondenţii studiului au declarat ca securitatea va reprezenta o prioritate de business în anul care vine, iar 48% dintre ei au spus chiar ca vor aloca un buget mai mare investiţiilor din această zonă.
Concluziile studiului Coleman Parkes sunt cu atât mai grăitoare cu cât, doar luna trecută, o altă cercetare sponsorizată de HP şi realizată de Institutul Ponemon a arătat că atacurile cibernetice au un impact financiar foarte important asupra companiilor şi a instituţiilor guvernamentale, în ciuda nivelului mare de conştientizare a riscurilor. Astfel, al doilea studiu anual referitor la costul criminalităţii cibernetice a scos la iveală faptul că:
– O organizaţie cheltuieşte 5,9 milioane dolari pe an pentru a combate efectele atacurilor cibernetice, sumele alocate acestui segment variind de la 1,5 milioane dolari la 36,5 milioane dolari. Organizaţiile cheltuie în prezent cu 56% mai mult faţă de costul mediu calculat în primul studiu de acest gen, publicat în iulie 2010.
– Într-o perioadă de doar patru săptămâni, organizaţiile incluse în studiu au înregistrat 72 de atacuri reuşite pe săptămână, cu aproape 45% mai multe decât anul trecut.
– Timpul mediu de soluţionare a unui atac cibernetic este de 18 zile şi necesită, în medie, aproximativ 416.000 dolari. Ambele cifre indică o creştere faţă de perioada analizată în studiul anterior, care a arătat că un atac putea fi soluţionat într-o perioadă medie de 14 zile şi cu o cheltuială de 250.000 dolari.