Europa nu este pregătită pentru vânzări exclusive de maşini electrice din 2030

Maşinile electrice nu acaparează piaţa auto atât de repede cum s-ar dori, iar acest lucru este recunoscut inclusiv de marile nume din industrie.

Spre exemplu, Mercedes-Benz lasă de înţeles că Europa nu va fi pregătită pentru vânzările de vehicule complet electrice până în anul 2030.

Ola Kaellenius, directorul general al Mercedes-Benz, a declarat că gigantul german nu se aşteaptă la vânzări complet eletrice în Europa până în anul 2030. Cu toate acestea, linia de producţie va fi pregătită pentru asta.

Kaellenius a făcut aceste declaraţii într-un interviu acordat la Salonul auto IAA din Munchen, notează jurnaliştii agenţiei Reuters.

Mercedes-Benz şi-a propus de mult timp drept obiectiv să realizeze numai vânzări de maşini electrice până în anul 2030 „acolo unde piaţa o permite”. Producătorul auto de lux recunoaşte totuşi că doar clienţii pot decide produsul pe care şi-l doresc, fiind nevoie şi de o infrastructură puternică, în vederea susţinerii trecerii de la maşinile clasice la cele integral electrice.

În ultimii ani, piaţa maşinilor electrice a crescut semnificativ pe bătrânul continent, însă Europa nu va fi probabil pregătită pentru vânzări integral electrice până în anul 2030, a explicat directorul general al Mercedes-Benz.

„Vom fi pregătiţi, dar vom avea şi flexibilitate tactică”, a declarat Ola Kaellenius.

El a făcut astfel referire la capacitatea de a produce vehicule electrice sau cu motor pe combustie pe aceeaşi linie de producţie.

Mercedes-Benz, dar şi Renault, analizează situaţia pe piaţa auto din China

Shanghai China
SURSA FOTO: Dreamstime

Şeful Mercedes-Benz a vorbit şi despre situaţia din China. Acolo, tranziţia de la maşinile cu motoare pe benzină sau motorină la maşinile electrice, pe segmentul premium, va dura „mulţi ani”.

„Pas cu pas, trebuie să convertim piaţa”, a adăugat Ola Kaellenius, făcând referire la China.

Pe de altă parte, el a subliniat că actuala încetinire a economiei nu va afecta strategia Chinei pe termen lung.

Tot despre China şi maşini electrice a vorbit şi Luca de Meo, directorul general al Renault, cu ocazia deschiderii Salonului auto IAA de la Munchen.

„China este foarte competitivă când vine vorba de lanţul de aprovizionare pentru vehiculele electrice… trebuie să recuperăm rapid decalajul”, a explicat acesta.

Anterior, directorul de inginerie de la Renault, Gilles Le Borgne, a afirmat, la rândul său, că producătorul francez nu poate să intre într-un război al preţurilor cu Tesla şi rivalii chinezi.

„Strategia corectă este acea de a menţine preţurile şi a ajusta costurile fixe”, a apreciat Gilles Le Borgne.

Renault se pregăteşte să dezvăluie noul său Scenic electric. La finele acestui an, care vor fi preţurile pentru noul minivan Scenic, iar lansarea este planificată să aibă loc în primul trimestru din 2024, a precizat Luca de Meo.