Anul trecut, romanii au savurat 3,3 milioane de litri de asa-zisa sampanie, adica vinuri spumante superioare, obtinute prin metoda de fermentare champenoise. La aceasta cantitate, s-au adaugat 2,6 milioane de litri de vin spumos - “un fel de kitsch al vinului spumant”, dupa parerea cunoscatorilor, dar un inlocuitor de nadejde si mult mai ieftin al acestuia, in opinia persoanelor cu mai putine pretentii si disponibilitati financiare. Desi multa lume, in special femeile, se declara ama
Anul trecut, romanii au savurat 3,3 milioane de litri de asa-zisa sampanie, adica vinuri spumante superioare, obtinute prin metoda de fermentare champenoise. La aceasta cantitate, s-au adaugat 2,6 milioane de litri de vin spumos – “un fel de kitsch al vinului spumant”, dupa parerea cunoscatorilor, dar un inlocuitor de nadejde si mult mai ieftin al acestuia, in opinia persoanelor cu mai putine pretentii si disponibilitati financiare. Desi multa lume, in special femeile, se declara amatoare de bauturi dulci “care sa faca bule mici si sa intepe putin la limba”, consumul de vinuri efervescente pe cap de locuitor este de… un pahar pe an. Una din cauzele acestei situatii ar fi inlocuirea cu alte produse a traditionalei sticle de “sampanie” oferite angajatilor de Sarbatori, in urma cu cativa ani. Iar daca nu este sarbatoare si nu este obligatoriu, conform traditiei, sa investeasca intr-un astfel de produs, romanii nu-si neglijeaza nicidecum starea de euforie. Astfel ca au cumparat si, mai mult ca sigur, “au dovedit” 16 milioane de litri de votca si brandy, cinci milioane de litri de lichior si aproape un milion de litri de gin. Adica bauturi mai puternic alcoolizate, dar mai putin costisitoare, cel putin deocamdata.
Continuare:
Productia de vinuri efervescente, deloc “spumoasa”