14 noiembrie 2014. Două zile până la turul doi al alegerilor pentru Palatul Controceni. Premierul Victor Ponta şi Ioan Rus, pe atunci ministru la Transporturi, au fost primii care au testat cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte proaspăt deschişi circulaţiei.

Decizia de a da drumul circulaţiei pe acest tronson de autostradă a fost luată în timp record de şefii de la Drumuri: doar două zile.

Pe 13 noiembrie era încheiat un proces de predare – preluare a autostrăzii. În timp ce şefii de la Drumuri spuneau că se poate circula în siguranţă pe autostradă, documentul arată că o serie de lucrări nu erau gata: pe aproape 8.000 de metri lipseau şanţurile de colectare a apelor, nu existau rigole, nu erau construite bazine care să reţină apa, nu erau instalate panouri fonoabsorbante pe aproape un kilometru, lipseau mai multe guri de scurgere a apei în zona unor poduri şi la viaductul de la Aciliu, nu erau gata o toate spaţiile de servicii şi nici iluminarea autostrăzii. Iar cel mai grav este că încă se lucra în zonele cu alunecări de teren, acolo unde primele probleme apăruseră din 2012.

Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor: „Nu erau gata lucruri importante, de bază. Nu vorbim doar despre nişte spaţii de servicii sau şanturi de colectare, să spunem. Această frică că s-ar putea întâmpla ceva, dovadă că au pus şi camere să monitorizeze. În momentul în care ţi-e atât de frică că te poţi confrunta cu alunecări de teren nu ai cum să dai în folosinţă autostrada.”

 

mai multe, pe DIGI24