Ministrul Transporturilor a anunţat că CFR SA a transmis, miercuri, spre validare, în SEAP, documentaţiile pentru contractele de proiectare şi execuţie a lucrărilor de reabilitare a ultimelor 3 Loturi ale tronsonul de cale ferată Craiova- Drobeta – Turnu Severin – Caransebeş, peste 100 km.

„Pas important pentru reabilitarea a peste 100 km de cale ferată pe tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin-Caransebeş! CFR SA a transmis astăzi, în SEAP, spre validare documentaţiile pentru contractele de proiectare şi execuţie a lucrărilor de reabilitare a ultimelor 3 Loturi ale acestui tronson, cu o valoare totală de 4,25 miliarde de lei (fără TVA)”, a scris Sorin Grindeanu, miercuri pe Facebook

Craiova – Severin, cea mai mare finanțare

El a oferit detalii şi despre loturile în cauză. „Lotul 4 (Drobeta Turnu Severin- Băile Herculane) are o lungime de 41,61 km şi o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuţia 60 de luni. Lotul 5 (Băile Herculane- Poarta) – cu o lungime de 32,637 km şi o valoare estimată de 1,45 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuţia 48 de luni.

Lotul 6 (Poarta- Caransebeş)- o lungime de 37,160 km şi o valoare estimată de 1,33 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuţia 60 de luni. Linia de cale ferată Craiova- Drobeta Turnu Severin- Caransebeş (225,28 km) se află pe Coridorul Orient – Est Mediteranean şi beneficiază de cea mai mare finanţare prin Programul de Transport: 12,49 miliarde de lei, fără TVA”, a adăugat Grindeanu.

Un liberal îl vrea tot pe Grindeanu la Transporturi

În altă ordine de idei, primarul liberal al Reșiței, Ioan Popa, a anunțat public că susține rămânerea PSD-istului Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor chiar și după rotativă. Popa, care este unul dintre cei mai influenți liberali din vestul țării, speră ca prin rămânerea lui Grindeanu la Transporturi să continue proiectul trenului cu hidrogen Reșița – Timișoara.

Potrivit sursei citate, Popa a spus că pentru continuarea proiectului e important ca Marcel Boloș să rămână la Ministerul Fondurilor Europene și Sorin Grindeanu la Transporturi.

„Am avut discuții cu Sorin Grindeanu pe tema asta, am găsit înțelegere, și cred că vom duce proiectul acesta la bun sfârșit. Nu știu ce se va întâmpla după iunie, după rocadă. Eu sper să rămână Marcel Boloș la Fonduri Europene și Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor, pentru că este importantă continuitatea în perioada asta.”, a spus Ioan Popa.