Directorul firmei Volkswagen, Herbert Diess, şi preşedintele consiliului de supraveghere, Hans Dieter Pötsch scapă de acuzațiile de manipulare a bursei în urma unui acord de 9 milioane de euro. Plata va fi efectuată de grupul Volkswagen pentru că se pare că cei doi nu ar fi încalcat „datoriilor faţă de întreprindere”.
Justiţia germană a pus capăt, contra unei plăţi de nouă milioane de euro, unei proceduri pentru manipularea pieţelor financiare legată de „Dieselgate„, care îi viza pe directorul firmei Volkswagen, Herbert Diess, şi pe preşedintele consiliului de supraveghere, Hans Dieter Pötsch, a anunţat marţi constructorul german, notează AFP, citată de Agerpres.
„Consiliul de supraveghere salută încheierea procedurii” Parchetului din Brunswick (Nord) vizându-i pe cei doi manageri cu rang înalt ai grupului auto Volkswagen AG, care erau din septembrie 2019 în anticamera unui proces în cadrul scandalului motoarelor diesel programate fraudulos, a indicat un purtător de cuvânt.
Grupul VW va prelua plata celor doi
Grupul a acceptat să preia plata, deoarece nu a identificat „încălcarea datoriilor faţă de întreprindere” din partea lui Diess şi Pötsch, care au fost acuzaţi că i-au informat prea târziu pe investitori despre manipularea emisiilor la maşinile cu motoare diesel.
„Consilierii juridici şi reprezentanţii întreprinderii sunt de părere că acuzaţiile împotriva lui Diess şi Pötsch sunt fără fundament”, a precizat grupul.
„Este în interesul grupului să pună capăt acestor proceduri”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Diess şi Pötsch au fost acuzați de manipularea bursei
La sfârşitul lui septembrie, Parchetul i-au acuzat pe cei doi şefi ai grupului auto Volkswagen AG de „manipularea bursei”, alături de fostul director general Martin Winterkorn, trimis deja în judecată pentru „fraudă agravată”.
Acordul nu îl acoperă pe fostul director general ai cărui avocaţi, solicitaţi de AFP, nu au răspuns deocamdată.
Pötsch rămâne vizat de o anchetă a parchetului din Stuttgart pentru manipularea bursei. Fostul patron al mărcii Audi Rupert Stadler aşteaptă şi el un proces.
Scandalul a izbucnit în septembrie 2015 când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.