Doliu imens după ce Gail Halvorsen, pilotul american supranumit „Candy Bomber”, s-a stins din viață. El avea 101 ani și a devenit cunoscut după ce, în timpul blocadei Berlinului, a parașutat zeci de tone de dulciuri pentru copii. Acest lucru s-a întâmplat după sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial.

În ceea ce privește cauza morții, până acum, nu există detalii făcute publice în acest sens.

De menționat este faptul că din luna iunie 1948 până în mai 1949, piloţii americani şi britanici au executat aproape 280.000 de misiuni de aprovizionare a populaţiei berlineze, care număra 2,2 milioane de oameni, pe calea aerului.

Ulterior, zvonul conform căruia că un pilot paraşutează dulciuri s-a răspândit rapid printre copiii berlinezi, care l-au poreclit pe american „Candy Bomber” (bombardierul cu dulciuri – n.red.).

Și România a pierdut o mare legendă la începutul lunii februarie. Este vorba despre Ioan Mănucu, cel care ar fi putut schimba istoria. Bărbatul a fost ceferistul care în iunie 1990 a încercat să oprească trenurile cu mineri care veneau spre București.

Doliu imens. România a pierdut o mare legendă

La acel moment, Ioan Mănucu era șef al Instalațiilor Electrice din gara Craiova. Totodată, el a fost cel care a dat ordin ca locomotivele trenurilor cu ortaci să nu mai fie alimentate. Odată cu ordinul său, instalaţia electrică a căii ferate între Lainici și Valea Sadului a fost decuplată, iar trenurile care mergeau pe direcţia Petroşani – Craiova – București Nord au rămas fără curent, potrivit clubferoviar.ro.

În urma deciziei sale, contractul de muncă i-a fost desființat, iar șeful regionalei Craiova la vremea respectivă, Gheorghe Dobre, viitor ministru al Transporturilor în Guvernul Tăriceanu, a dat ordin ca trenurile să fie din nou alimentate cu energie electrică.

Ordinul lui Gheorghe Dobre a făcut ca mii de mineri să ajungă în București, loc unde au urmat tragicele evenimente din 13-15 iunie, cunoscute în istorie drept Mineriadă. La acel moment 6 oameni au murit iar alți aproape 750 au fost răniți.

Totodată, în Craiova, sosirea minerilor la București era cât pe ce să fie evitată. Șeful Gării Craiova, Ioan Mănucu, a dat dispoziție să fie scoasă de sub tensiune linia de contact.

”Tot personalul Căii Ferate era tratat după un regulament care se numea Statutul disciplinar din transporturi şi telecomunicaţii care spunea: Este interzisă orice organizare cu caracter antisocial şi asta este de natură disciplinară. M-am dus la Gară, m-am interesat despre ce e vorba şi le-am spus: nu mai circulaţi la Bucureşti că nu e tensiune, prin ordinul meu (…) Semnează Mănucu: e scoasă tensiunea, nu mergeţi la Bucureşti!”, declara în urmă cu șapte ani Ion Mănucu pentru Digi 24.