Tragedia în Italia! A murit la 87 de ani. Era posesorul celei de-a doua averi ca importanță din țară

Este vorba despre Leonardo Del Vecchio, fondatorul producătorului de ochelari Luxottica şi totodată posesorul celei de-a doua averi ca importanţă din Italia.

O sursă din mediul industrial a transmis că acesta a murit la Milano la vârsta de 87 de ani, conform afp.com

Antreprenorul era internat de mai multe săptămâni

Agenția de presă AGI notează că antreprenorul era internat de mai multe săptămâni în secţia de terapie intensivă a Spitalului San Raffaele din Milano.

„Del Vecchio a fost un mare italian. Povestea lui, de la orfelinat la conducerea unui imperiu comercial, pare a fi o poveste desprinsă din alte timpuri. Însă este un exemplu pentru zilele noastre şi pentru mâine”, a declarat pe Twitter comisarul european pentru Economie, Paolo Gentiloni.

Leonardo Del Vecchio ocupa locul al doilea în topul celor mai bogaţi oameni din Italia cu o avere estimată în luna aprilie de revista Forbes la 27,3 miliarde de dolari.

El prezida încă gigantul din industria opticii EssilorLuxottica, creat în 2018 în urma fuziunii dintre compania sa Luxottica şi grupul francez Essilor. EssilorLuxottica este primul distribuitor mondial de ochelari, care deţine celebrul brand Ray-Ban, având peste 180.000 de angajaţi şi peste 7.000 de puncte de vânzare.

Potrivit Reuters, una dintre companiile magnatului italian, Delfin, este cel mai mare acţionar în grupul financiar Mediobanca şi deţine 10% din acţiunile celei mai mari companii de asigurări din Italia, Generali.

Miliardarul italian a avut şase copii din trei căsătorii

Născut pe 22 mai 1935 în capitala lombardă, într-o familie săracă, Leonardo Del Vecchio a trăit pentru o perioadă într-un orfelinat, a lucrat de la vârsta de 14 ani în timp ce-şi continua studiile, apoi s-a angajat ca muncitor într-o mică fabrică specializată în producţia de ochelari, aminteşte sursa menționată.

În 1961, a înfiinţat Luxottica, pe atunci o modestă companie care producea componente şi accesorii pentru industria optică. Zece ani mai târziu, marca şi-a prezentat colecţia de debut, iar în 1974 s-a lansat în distribuţia şi vânzarea en detail.

În 1990, Luxottica a fost cotată la Bursa din New York. Leonardo Del Vecchio şi-a multiplicat apoi contractele de licenţă cu companii din industria modei – precum Chanel, Prada şi Versace – şi a achiziţionat brandul Ray-Ban.

Cu ocazia celei de-a 80-a aniversări a lui, magnatul italian a oferit 140.000 de acţiuni Luxottica angajaţilor italieni ai acestei companii, în valoare de 9 milioane de euro.

„Ei sunt adevăraţii artizani ai succesului companiei noastre”, declara cu acea ocazie Leonardo Del Vecchio.