Compania producătoare a gamei Domeniile Ostrov atacă un loc între primii patru producători de vin din România. Sunt investiţiile de 24 de milioane de euro suficiente pentru realizarea acestui plan? Teoretic, oricine poate spune că vrea să câştige într-un anumit interval de timp câteva procente bune dintr-o piaţă în care tocmai se lansează. Dar pentru Marian Moise, manager executiv la Domeniile Ostrov, obiectivul de a-şi adjudeca 5% din piaţă în urmă
Compania producătoare a gamei Domeniile Ostrov atacă un loc între primii patru producători de vin din România. Sunt investiţiile de 24 de milioane de euro suficiente pentru realizarea acestui plan?
Teoretic, oricine poate spune că vrea să câştige într-un anumit interval de timp câteva procente bune dintr-o piaţă în care tocmai se lansează. Dar pentru Marian Moise, manager executiv la Domeniile Ostrov, obiectivul de a-şi adjudeca 5% din piaţă în următorii trei ani nu este deloc irealizabil. „Vom câştiga bătălia pentru că ştim ce avem de făcut, avem oameni competenţi, cu experienţă în domeniu, şi avem şi cu ce, pentru că am investit mult în vie şi vinificaţie“, spune el. Până să ajungă la cele 5% dintr-o piaţă care astăzi este evaluată la 450 de milioane de euro, dar care se estimează că va creşte considerabil în următorii ani, managerul îşi propune să atingă, anul acesta, vânzări de şase milioane de euro. Marian Moise a preluat conducerea Domeniile Ostrov la începutul lunii ianuarie, după ce tocmai finalizase un contract cu Domeniile Tohani, unde a lucrat în ultimii patru ani pe poziţia de director comercial. „Am făcut parte din echipa care a creat Sânge de Taur, în 2006, şi l-a făcut apoi cel mai bine vândut vin roşu din România: chiar şi anul trecut am vândut patru milioane de unităţi“, spune el.
Focus pe segmentul mediu de preţ
La nivel de comunicare, compania îşi propune să folosească 5% din buget pentru a-şi face cunoscute brandurile în rândul consumatorilor, însemnând campanii de PR, BTL sau panotaj. În ceea ce priveşte distribuţia, au fost deja semnate contracte pentru 15 judeţe, iar acum se poartă negocieri cu marile reţele de magazine. Cum promoţiile sunt foarte importante în acest moment, se caută şi cele mai bune variante de lucru cu patronii de restaurante şi cu ospătarii. De ce cu ospătarii? Pentru că toate companiile vin cu oferte speciale, al căror scop este să motiveze chelnerii să prezinte vinul mesenilor. Şi toate acestea fără a scăpa din vedere „costul vânzării“, pentru că un alt obiectiv important al managerului este ca pierderile să fie evitate chiar în primul an de activitate.
Munca începe cu integrarea echipelor
Obiectivul meu din contractul cu Domeniile Ostrov este să ajung la o cotă de piaţă de 5% şi, de ce nu, în top 4, la finele lui 2012.
Marian Moise, executive manager
Investiţii masive
Compania Ostrovit, proprietara viilor Domeniile Ostrov, deţine 1.200 de hectare de vie pentru vin, 700 de hectare de pomi fructiferi şi 300 de hectare de struguri de masă. Din 2006 până anul trecut, proprietarul Horia Culcescu a investit 20 de milioane de euro în replantarea a 900 de hectare din via pentru vinurile Domeniile Ostrov, iar anul acesta se investesc patru milioane de euro în replantarea celor 300 de hectare rămase. Jumătate din bani s-a obţinut din fonduri europene, şi o parte din ei a fost direcţionată spre achiziţia de utilaje, construcţia unei crame noi (cinci milioane de euro) şi retehnologizarea celei vechi, realizarea sistemului de irigaţii.